onsdag, augusti 31, 2005

Stillsam undran

Ser att det är många som passerar förbi, en del kanske bara bläddrar vidare men andra läser, tycker och tänker.

En del är stammisar, som tycker och kommenterar friskt. Nästan så det blivit en liten klubb. Andra är one timers, tar en titt och drar vidare. Andra läser i det tysta och kommer igen, men säger inget.

Och då kommer min undran;
- Ni som kommer tillbaka regelbundet, men i tysthet. Vill ni inte kommentera eller avskräcker den här "klubb alliansen" er? Om ni inte vill ska ni låta bli, har jag all respekt för. Men om ni är sugna, men känner lite "inte ska väl jag krascha in här" känslan (jag har den själv på sina ställen) så gör det ändå!

Alla är välkommna, med ris och ros. Eller bara för att läsa!

18 kommentarer:

Ilva sa...

da ar jag val tyst da...

Ilva sa...

fast jag kanner likadant pa min blogg. skulle vilja veta vilka alla ar. Handre ibland att de mailar istallet.

Batbut sa...

ilva, stäng inte Din kloka mun *s*. Världen blir ett vackrare ställe när Du är här! Med Din estetiska ådra (fan vad jag smörar, men det kommer från hjärtat)

Anonym sa...

Jaha, denna fundering har jag haft länge! Många tusen besökare och några hundra kommentarer! Men jag tror att många bara vill läsa runt lite, detta fenomen är ju inte bara i bloggland, utan lika vanligt i hemsidevärlden. Sänder med en liten fundering jag skrev på min hemsida då den var alldeles ny:
Hur det kan va möjligt: Över 100 besökare på min sida??? Å BARA 15 inlägg i GB?? Jävla "smygisar"!!!

Theron o familj sa...

Idag säger jag bara pip. Så att du vet att jag varit här menar jag.

Vi på Kantarellen sa...

Jag kan f...n i mig inte vara tyst! =) Men jag tycker det är skitkul om det är fler som vågar kommentera. Halva nöjet är ju att läsa kommentarerna.

Batbut sa...

hihi.. tänkte mest som en "inbjudan" till de som vill, men kanske känner sig hämmade över vår råa och familjära ton. Inte alltid lätt att krascha in då. Jag som försökte vara klok för en gångs skull...*s*

Lyckliga Grodan sa...

en liten groddans bara.. inte så högljudd idag.. men jag förstår vad du menar..:-D

Ilva sa...

ojoj, nu ar jag hogrod i fejjan...

Cornelia sa...

Jag läser ett helt gäng bloggar (mina favoriter)varje dag, men ibland tycker jag inte jag har nåt att tillföra, bara ett "jag håller med", eller "det tycker jag också". Jag fungerar nog likadant IRL. Dvs i grupper där folk pratar kors och tvärs är jag inte den mest högljudda utan mer lyssnande. Samma här verkar det som. Men jag känner mej ändå som med i "gänget".
Men jag ska ge mej till känna lite mer i fortsättningen.

Gagga sa...

Vi är inte farliga! (tur att man inte syns)

Anonym sa...

Du är mycket klok, både i dag och andra dagar!
Jag brukar ju skriva lite, både här och hos andra, men det är lätt att känna "inte ska väl jag" och/eller hur ska jag skriva, vad ska jag skriva, får jag vara med?!?
(På Tjejsnack, kan jag inte skriva, eftersom jag inte är en blogger!)

Men, tack för inbjudan! Det är alltid roligt att känna sig välkommen in i samtalet.

Batbut sa...

Hej Nita, tackar för kommentarer och jag ska genast ändra tjejsnack - det har jag inte tänkt på!

PGW sa...

Många av besökarna (åtminstone hos mig) är det som tryckt på "Next blog"-knappen, ser att det är på svenska och klickar vidare. Ett besök på 5 sekunder ungefär alltså.

Övriga är väl bara blyga kanske :-)

Anonym sa...

Jag läser ofta din blogg, tycker det mesta ändå sägs i kommentarerna. :)

Batbut sa...

PGW, Du har förmodligen rätt!
Elin, välkommen med eller utan kommentarer.
Ville bara att alla ska känna sig fria att tycka och tänka, om de vill. Eller bara läsa om de så föredrar. Jag är glad så länge folk hittar hit och berörs av det jag skriver *s*

Anonym sa...

Jag är fortfarande kvar jag =) Kan ju inte hålla mig ifrån dina underbara skrivelser jue *hihi* Så även om jag inte kommenterar så är jag garanterat kvar. Så det så! *skratt*

Batbut sa...

tack tess. Alltid välkommen *s*