måndag, augusti 29, 2005

Är folk dumma eller?

Ibland undrar jag vad folk tänker med, om de nu tänker överhuvudtaget. Eller så använder de språket oerhört fördummande.

Som idag, en felringning.
Jag: Välkommen till Företaget AB
Ringaren: Har jag kommit till kommunen?
Jag: Nej, Du har kommit till Företaget AB (annars hade jag väl svarat kommunen, idiot!)
Ringaren: Är Du säker på det?
Jag: Absolut säker (tror Du jag luras eller?)
Ringaren: Men jag ska till kommunen och det här är deras nummer.
Jag: Nej, det är det inte. (då hade väl för fan jag inte svarat!)
Ringaren: Är Du säker på det?
Jag: Helt säker.
Ringaren: Men vad har kommunen för nummer då?
Jag: Det vet jag tyvärr inte
Ringaren: Kan Du inte ta reda på det då?
Jag: Tyvärr inte, jag är upptagen.
Ringaren: Men om det nu är fel nummer tycker jag Du ska ta fram rätt nummer
Jag: Ber om ursäkt men det har jag ingen möjlighet till.

Pang! Luren i örat

10 kommentarer:

... sa...

Känner såååå igen det där från att ha suttit i växel/reception på ett par olika företag!
Folk har baske mig inget telefonvett ö.h.t
En gång ringde ngn som skulle till psyk. Jag fick halva journalen och livshistorien sluddrande redogjord för mig innan jag hann stoppa eländet! Människan behövde mer piller (tror inte det av tonfallet att döma)

Anonym sa...

Nog kan jag både dravvla och driva med folk,, men Batbut,, jag lovar,, det var INTE jag!!

Ilva sa...

Vart nummer ar det gamla telnr till en AUTOGRILL, dvs restaurangen (oftast self-service) pa en san dar stor bensinstation som ligger vid motorvagarna, har i narheten o du anar inte hur mycket folk som ringer o bokar bord (!!!!) pa sana stallen. O aven da tycktes den allmanna asikten vara att vi skulle kunna det nya numret dit! Det ringde folk i sakert 8 aroch pa NATTEN med. De senaste tre aren har det varit lugnt....

maruschka sa...

Driiiiiiver du med mig????...det kan bara inte vara sant, så dumma får inte människor vara?...*suckar uppgivet*

Theron o familj sa...

Vilka människor det finns?!

Batbut sa...

Underliga djur vandrar i vår herres hage, och en del undrar man om de riktigt hör hemma där *s*

The Female Dinousaur sa...

Du kan börja knäcka extra som nummerupplysare... "Batbut - numret till nästan allt och alla"...

Batbut sa...

Ring batbut för ett nummer *s*

Annela sa...

Det finns alldeles för många såna och det märkliga att de får härja frittoch det skrämmande är att de ofta har högt uppsatta positioner.
Grrrrrrrr!

Batbut sa...

Hej Annela,
Kul att "se ett nytt ansikte". Välkommen tbx anytime! Och jag håller med Dig, det är som pengar och/eller titel har blivit en ursäkt för att uppföra sig illa. Lite ubermench mentalitet som I do not like!