lördag, augusti 27, 2005

Kloka kvinnor

Finns det säkert gott om. Kloka män också.
Fast ibland verkar vi tala totalt olika språk.
Män ut i det blå och kvinnor på jorden,
eller vad böckerna nu hette. Har iaf upptäckt att vissa språkförbistringar finns det. Efter ett långt och lärorikt förhållande har jag och stortrollet fått ihop ett eget lexikon:

Han säger:Sover Du? (på morgonen)
Han menar: Gå för fasiken upp och ta barnen, jag ska sova!

Han säger: Är Du sugen på något?
Han menar: Snälla, hämta ostbågarna så jag får ett alibi för att knöka i mig.

Han säger: Jobbar Du sent idag?
Han menar: Helskotta, måste jag laga mat idag igen.

Han säger: Du ser helt okej ut i den klänningen.
Han menar: Vem fan bryr sig, Du är ju gift!

ps: Visst är jag lördagsfin!

4 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Batbut: Jag har tipsat om vad du kan göra för att få upp dina länkar på sidan... Kolla tidigare inlägget...

Batbut sa...

aha... thank you! Måste kolla. Hur ändrar jag färg och storlek då? Men visst är jag duktig - egna länkar! Kan själv *s*

Anonym sa...

Nä men Batbut, vad du har gjort en massa grejer här,,,,har du blitt en riktig hackers?
Ja ha ja, då skall jag få komplex för denna (hos mej dåliga) ådra åxå....Undrar vad jag kan bättre än dej,,, svära kanske?

Batbut sa...

Rita, en hel jävla massa kan Du säkert bättre än mig! Men jag är så envis och "kan själv" sorten tyvärr. Jobbar på det. Btw, jag har fixat rött till Dig