lördag, augusti 06, 2005

Vår sanna ålder

I var och varannan tidning av aktning så ska man numera räkna ut sin verkliga ålder genom divserse olika aktiviteter. Äter Du knäckebröd på avigsidan, lägg till 2 år. Bloggar Du mycket, dra av 10 år. Kan Du fickparkera, dra av 5 år. Åker Du t-bana i Stockholm dagligen, lägg på 10 år osv. Slutar alltid med att jag får plussa en hel del.

Lanserar därför min nya teori, baserad på klimatet:

Våren tinar oss sakta med lite lagom sol och hög fukthalt
Sommaren är oftast blygsam, och solrynkor är svårt att skaffa sig i det här klimatet
Hösten återfuktar oss igen, samt att vi börjar förbereda oss för idet
Vintern fryses vi ned för att sakta tinas till våren

M a o lever vi egentligen bara i en 5-6 månader av hela året. Slutsats; vi är bara hälften så gamla som vi tror!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det var den bästa uträkning av vår ålder jag någonsin läst! Jag köper den rakt av, och tackar!

Batbut sa...

Tack för supporten. Tyckte det var en snilleblixt helt enkelt. Ska ta och dricka lite vin, kanske jag kommer på fler bra teorier

Theron o familj sa...

Och jag som trivdes med min ålder, suck.

Theron o familj sa...

Eftersom du nu ska ladda med lite vin..kila sen ner till tjejsnack. Kan ju bli något riktigt intressant där ikväll *he,he*

Batbut sa...

mamma mu, jag tror Du väntar på att DET ska hända (lite tantsnusk kanske?)*s*

Theron o familj sa...

He,he..

Lyckliga Grodan sa...

jag gillade inte att vara tjugo, kan vi inte säga att man får plussa på tio om man är en groda.. snälla!!!

Batbut sa...

Okej då Grodan, med tanke på hur Du skuttar och far så har Du inte tagit det lika lugnt som mig. Du får plussa

Lyckliga Grodan sa...

tack för det..

Anonym sa...

Helt okej att börja om från 24 och undvika alla misstag som gjorts de här 24 åren.

Batbut sa...

smart eller hur, monica