tisdag, augusti 30, 2005

Dagens Rätt


På meny idag stod det "Kycklingklubba med sting". Vad ni än gör, gå inte på den! Inte nog med att det smakade illa, den lilla djävulen som stod för stinget var inte död!

Och mycket kan getingar stå ut med, men när de blir inlåsta i en stor, mörk grotta med vita gaddar i så slåss de för sitt liv!

Den här lika jäkeln var en redig kämpe, knockade mig totalt.

Efterrätten fick intagas på annan ort, av lite mer akut karaktär à la drive through varianten. En stor dos cortison följt av lite handpåläggning.

Nu sitter jag här och lider av sviterna från mitt kulinariska äventyr, svettas och har hjärtklappning.

Tro mig - det var inte värt det!

8 kommentarer:

Batbut sa...

jo tack, det gör jag. Skrämde slag på hela dagis dock - vi hade familjepicnic när jag började käka getingar *s*

Anonym sa...

Oj oj,, det där kunde gå riktigt illa,,, glad att du trots allt är hemma igen! Kramar om, och tycker oändligt synd om dej.

Cornelia sa...

Din stackare - krya på dej!!

Anonym sa...

Du får kolla in min blogg,, jag presenterar aladåberna,,, kanske gör det dej lite glad!

Gagga sa...

Fy attan så förfärligt!
Hoppas du mår bättre nu!

The Female Dinousaur sa...

Näe, läskigt! Tur att det slutade bra. Trodde faktiskt getingsäsongen var över, men du är ju ett levande bevis på motsatsen. Take care!

Batbut sa...

tackar för omtanken, jag mår bra men får inte gå och lägga mig än på några timmar. Så typiskt mig att efter säsongen hitta en ynka geting och lyckas äta den!

Vi på Kantarellen sa...

Stackare!!! Men jag kan muntra upp dig! Gå in på Gaggas dotters blogg. Jag tror att hon visar nån tejp, som kanske skulle kunna intressera dig.