torsdag, augusti 04, 2005

Panik!

Insåg just att det kommer ett liv efter sommaren. Ett arbetsliv! Med plikter, uppgifter att utföra och tider att hålla. Hur ska jag hinna blogga när andan faller på? Det lär jag inte göra.

Och hur ska jag kunna upprätthålla mitt sociala bloggliv? Jag har svårt nog som det är idag - vilka länkar har jag besökt? Var har jag lämnat kommentarer och vilka gästböcker har jag varit inne i? Måste börja föra loggbok så jag inte tappar kontrollen, och hur skulle det se ut för en kontrollfreak som mig. Det går inte!

Kan även rapportera att skumbadet var en höjdare, minitrollet serverade Cappuccino i rosa plastmugg toppad med Lush skum. Såg riktigt aptitligt ut.

Och har just avslutat en delikat middag bestående av popcorn, grillad kyckling och Saffrans aioli. Till efterrätt ska vi äta chips. Tror vi täckt in de flesta tårbitarna i kostcirkeln *s*

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har testat att leva Vanligt Verklighetsliv i dag... det gick bra, man kommer snabbt ifrån bloggandet.
En sak vet jag dock att när jag börjar jobba, går det inte att blogga från jobbet som många andra gör. En lärare är liksom påpassad hela tiden...

Batbut sa...

förstår att det är lite svårare... om Du inte skaffar en liten blåing *s*. Själv jobbar jag med min bärbara ute hos olika kunder hela dagarna, eller på mitt eget kontor. Är min egen chef, men eftersom jag lever på timdebiteringen gäller det att ha disciplin. Roligare att blogga än läsa resultatsrapporter!

The Female Dinousaur sa...

Vanligt verklighetsliv suger! Ska testa det där med att tugga Lush, det kanske ger en positiv kick! :-)

Batbut sa...

Marmelad: kanonidé. Och sedan kan jag göra en blogg blogg blogg, där jag noterar allt jag noterar i blogg blogg:en, där jag i sin tur noterar allt jag gör i bloggen osv.
Glasklart!

Biggis:prova, det löddrar bra iaf *s*