torsdag, augusti 11, 2005

Catch 22, del 2

Stånkade lite häromdagen ang en EU ansökan. Efter att lagt det på isen ett tag, tog jag ett nytt nappatag här i veckan.

Jag gjorde något oerhört utmanande - jag ringde till handläggaren! Ja, ni hörde rätt, jag använde den gamla hederliga metoden med direktkontakt. Då var det en något spakare handläggare, lätt förvånad över att jag inte kommunicerade mailledes. Det är ju alltid lättare att snoppa av någon i mail, än per telefon.

Hur som, problemet var tydligen att formulär XZYXHCGKJKJSDKFJFDKjF, sektion 12383434737, rad 178347848374 inte var korrekt ifylld. Och så skulle blankett KJDFJDKFj, sektion 184832483084 fyllas i enligt reglerna i paragraf JSDFJSDKFJ 2334384734.

Det är nu gjort enligt konstens alla regler. Fungerar inte det kan ni vänta på spännande nyheter från Bryssel om en vecka eller 2. Då sätter jag allt på ett bräde, går dit om så behövs och pratar förnuft med dem. Fungerar inte det testar jag att tjata ihjäl dem, och som sista utväg sjunger jag!

Nu jäklar vill jag bli av med skiten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Felet du gjorde var att inte sjunga från första början,,tror jag. hm??

Batbut sa...

förmodligen, ska nog använda min manipulativa sida mer i kombination med min oerhörda charm *s*