måndag, augusti 08, 2005

Örnen har landat

Eller iaf en garciös liten fladdermus (undrar hur det hänger ihop med aladåbliknande?). Tänkte börja 12 stegs metoden mot ett bloggfritt liv, för att abstinensen efter semestern inte ska bli alltför stor.

Gick hyffsat bra första timmen iaf, men när trollen fått frukost och sprungit till skogs började det itcha lite. Laserade ett stort schabrak till skåp för att fördriva en stund. Som av en händelse dök det upp en ny "Do Not" pryl - doppa inte mörkt hår i vit lasyr!

Dags för mitt på dagen maten, som trollen säger och ytterligare en liten stund passerade. Sedan dags för andra laseringen, och woups - en ny "Do Not" pryl dök upp; stäng inte nymålade luckor förrän de torkat!

Kastar mig sedan över lapen som en utsvulten gam, vilt dreglandes med skakiga fingar. Vad händer då? Mina kakor duger inte, jo ja tackar ja! "Your'e cookies are not working"

Snacka om påhopp, vad fan vet blogger om det? Inget fel på mina kakor inte!

Funderar på om jag ska bli tjurig igen eller inte.

5 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

ta en sväng med de där planeterna igen... det funkade ju igår... så blir du snäll och fin igen (om det nu är nån mening med det förstås)

Batbut sa...

men jag är snäll och fin, inte så duktig på semester bara. Jobbnerven suger *s*

Anonym sa...

Du får väl doppa dina kakor i lasyren istället, så kanske blogger börjar gilla dem igen! (Men stäng inte lapen innan de har torkat)

Batbut sa...

Nita, kanonbra råd. Att jag inte tänkte på det *s*

Vi på Kantarellen sa...

Har jag sånna?