fredag, augusti 19, 2005

Hög som en julgran

Av allt beröm jag fått tidigare *ler stort och förnöjt*. Känner mig just nu som en belåten katt, fet av grädde. Och så har jag fått en ny kund! (som jag iofs inte har tid med, men ändock). Tänk vilket oerhört stort bekräftelsebehov jag har, vuxna människa!

Bara att gilla läget, men lovar att inte bli högmodig. Om så verkar bli fallet lovar jag ta en tur förbi spegeln och sätta fart på aladåben, då lär jag bli ödmjuk fortare än kvickt!

Fick en underbar förkänning idag av hur framtiden blir med mina små troll. Startade dagen med en t-banefärd som underhöll hela vagnen, och sedan bad i Tessinparken. Lunch på uteservering där de charmade alla övriga gäster. Snacka om stolt moder!

Sedan skolshopping med mellantrollet, som för en gångs skull gillade att handla kläder. Stoltheten i hennes ögon när hon själv fick välja och gå till kassan och betala, den var värd mycket! Hon har dansat runt som en ballerina hela kvällen i sin nya outfit och bytt kläder som värsta mannekängen. Och INGET var rosa! Kors i taket. Vi klarade oss utan rosa, glitter och prinsessor!

Nu återstår bara det svåraste - att få henne i säng!

1 kommentar:

The Female Dinousaur sa...

Det svåraste, kära Batbut, kommer att bli att få dig i säng. Så hög som du verkar idag... :-)