fredag, augusti 26, 2005

I väntan på natten

Känner en oerhört stor och skön harmoni i kroppen. Lugn och rofylld, lite kontemplativ.

Låter tankarna vandra totalt planlöst och fingrarna följer efter. Inte en tanke på vad som ska komma, eller att prestera. Låter sinnet tala, reningsbad.

Småtrollen sover rofyllt, runda barnakinder med långa oförstörda franser. Små fjuniga andetag, och en leende sömn.

För första gången känner jag en total kärlek, utan reservationer. Till alla mina troll, stora och små. Till livet, framtiden och vardagen. Till mig själv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt,,,,du mår som du förtjänar, förstår jag,,*ler*

Batbut sa...

mår nog bättre än vad jag förtjänar tror jag *s*

Cornelia sa...

Njut bara

Lyckliga Grodan sa...

du mår som du förtjänar.. som man bäddar får man ligga heter det ju.. fast vi har en tendens att använda den liknelsen bara vid neg. händelser.

njut min vän... njut

Gagga sa...

En sån stund har själen hunnit ikapp kroppen...