måndag, augusti 15, 2005

Mespropp!

Snacka om kluven personlighet *s*. Alldeles nyss skrev jag en blogg om hur jag softat och vad jag njöt om det. Och minuterna efter blir jag så trött på mig själv. Sitter här som en stor fet soffpotatis. Orkar inte bry mig eller engagera mig utan njuter av stillheten här på landet. Men jag vill inte! Jag vill:

- protestera mot hur staten nedrustar vård och omsorg
- att våldsbrottslingar ska straffas hårdare
- att man ska kunna gå säkra på våra gator, oavsett om man är pensionär, man, kvinna, barn, tonåring, invandrare osv
- bli förbannad och protestera när jag ser snorungar uppföra sig illa ute på gatorna
- ha civilkurage och ingripa när jag ser människor behandla varandra illa
- ordna insamlingar och väcka de rikas dåliga samvete. Få dem att skänka lite av sitt överflöd till svältande barn och människor i nöd
- att våldäktsmän och pedofiler ska undergå kemisk kastrering

och en hel massa saker till som jag vill. Men jag får ta itu med det efter semestern *s*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mycket vi än gör och vill, går det inte att rädda alla! Men inte jag skämms när jag njuter av min tillvaro. Så må du gott i trollskogen och njut av din tillvaro!

Vi på Kantarellen sa...

Du kan lugnt luta dig tillbaka...du har ju protesterat HÄR nu. =)

Batbut sa...

Tacl för stöd och support, jag blir lite frustrerad ibland

Lyckliga Grodan sa...

battis... ta det lugnt... jag håller med alla andra som skrivit här.. allt har sin tid.. och kanske kommer tiden för högljudda fladdermusprotester, eller inte...