lördag, augusti 27, 2005

Igen!

Att jag inte lär mig, skriva först - pinga sen! Min förvirrade hjärna lider av en total sömnbrist, att tillbringa natten med ett superpiggt lilltroll tar på krafterna. Det var väl inte världens piggaste kvinna som irrade runt i parkerna idag. Och tålamodet testades till det yttersta. Följande konversation hade jag med mellantrollet:

Mellan troll: får jag ha klänning idag?
Mamma Troll: Ja älskling, men ta med en kofta för säkerhets skull
Mellan troll: mamma, jag tar min nya vinterjacka (för info: tjock dunjacka!)
Mamma Troll: Nej gumman, det blir för varmt.
Mellan troll: men mamma, jag fryser ganska ofta
Mamma Troll: det är ändå för varmt, ta en kofta
Mellan troll: mamma, får jag gå i baddräkten då?
Mamma Troll: nej gumman, det är för kallt.
Mellan Troll: men mamma då, alldeles nyss var det ju för varmt
Mamma Troll: det är för varmt för dunjacka, för den är varm. För baddräkt är det för kallt.
Mellan troll: mamma, det är svårt att veta vad Du menar när Du inte kan bestämma Dig!

Ridå!

3 kommentarer:

Batbut sa...

Du kan få låna en dag eller 2 så får Du se hur det känns *s*

Bloggblad sa...

Inte lätt att förklara att allt kan vara precis tvärtom ibland...

Motvikt sa...

Jag försökte lämna en kommentar igår men det gick inte!!!

Ville bara säga att jag älskar att läsa om dina troll!