tisdag, augusti 02, 2005

Do not list!

Trodde jag skrev den igår, men hittade den inte idag så tydligen inte. Den empiriska vägen har jag listat ut att följande saker bör undvikas:

  1. gör man egen fiskgratäng i micron bör man tina fisken först, annars blir det sushigratäng och det är inte gott
  2. om det tar emot när man backar bör man stanna, för annars riskerar grannens staket att ramla
  3. Om man vill kolla om elen är igång är det bättre att tända en lampa än att känna efter i kontakten
  4. När man luftar elementen bör man inte tömma flera hinkar vatten, för då blir grannarna lite sura
  5. Ägglikör ska man inte blanda med mjölk, när sockerdrickan tagit slut. Det smakar urk.
  6. man bör inte spela luftgitarr i tight , urringar klänning. Vissa delar av kroppen tenderar att ramla ut.
  7. Ska man göra kålpudding för kålen förvällas först, annars ser det lite Tjernobyl aktigt ut (och smakar värre)
  8. Man bör inte köra in på en återvändsgata från fel håll, och definitivt inte om det ligger en polisstation där
  9. Man bör alltid titta åt alla håll om man måste gå ut i buskarna och kissa, annars kanske man missar en dagisklass på picnic
  10. tömma vattensängen med hjälp av dammsugaren. Vatten och el fungerar inte så bra ihop

Fler sanningar kommer vartefter jag provat ut dem. Vill ju inte låta er råka illa ut!

5 kommentarer:

Theron o familj sa...

Det här har jag ju läst! Nästan det här i af. Vart tog det vägen?

Lyckliga Grodan sa...

tack batbut, nu blir mitt liv mindre fyllt av dumma experiment.
Vad gjorde jag utan dig, och andra kloka bloggare

Batbut sa...

Mamma mu! Tack för jag lade in det igår kväll, men imorse var det borta....
Grodan: my aim is to please *s*

Anonym sa...

Ja, här har vi orsaken tll varför jag återkommer till din blogg, Batbut. Du är för underbar!

Batbut sa...

Tess, tack! Jag gillar människor som kan ge beröm - ett fint drag. Och extra bra när det är jag som får berömmet...*fy skäms på mig*