tisdag, augusti 09, 2005

Något för Freud?

Jag och väninnan K åkte till lokala skattekontoret, där vi skulle hämta ut våra slutliga skattsedlar. Vi kör dit i min bil, parkerar utmed vattnet och lägger noga i parkeringsavgiften.

Väl på Skattekontoret så visar det sig att min förväntade återbäring på 25.000.- är felräknad, jag ska istället betala 27:-. Vilket jag iofs slipper. Som tröst får jag en Piggelin glass!

Väninnans förväntade restskatt visar sig också vara felräknad, hon får tillbaka 500:-, vilket hon får i Triss lotter.

Lite konfunderade går vi där ifrån för att ta bilen hem, lätt tidspressade för att hämta barnen på dagis. När vi kommer till parkeringsplatsen är bilen borta! Puts väck!

Vi går kanalen fram och tillbaks, i flera kilometer men hittar ingen bil. Ser en som skulle kunna vara vår, men det är helt plötsligt en kombi. Och när vi tittar riktigt nära är den inte grön, utan rosa.

Vi ringer till polisen för att anmäla bilen stulen, men polisen vägrar komma till platsen. De är upptagna med att spela bingo!

Och just som vi står där kommer en japansk jättefisk och kastar sig upp över strandkanten, sväljer ett tjugotal bilar och plumsar ned i sjön igen.

Vi ringer polisen igen och rapporterar vad vi sett, med samma svar - de spelar bingo! Ringer vi igen blir vi anhållna för trakasserier.

Firren skuttar upp en gång till och tar en jättetugga av Stadshuset, vi fotar japanen med vår mobiltelefon och skickar bilden till Aftonbladet. De ringer och hotar att anmäla oss för bedrägligt uppförande.

Samtidigt rinner Piggelinen över mina fingrar och väninna K använder sina Trisslotter för att torka av mig kletet.

Plötsligt ringer telefonen..... och det är tisdag morgon.

Snacka om mysko dröm

6 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Oj. Ett tag trodde jag faktiskt att det var på riktigt...

Lyckliga Grodan sa...

har du ätit några mysko svampar i kväll.. ät inte svamp battis...
det är bättre med blåbärspaj jag lovar..
det kunde ha varit sant faktiskt, förra hösten sa det lokala skattekontoret att jag skulle betala femtiofemtusen!!!! mer i skatt än vad jag hade gjort dittills... de sa det tre gånger till mig.. storgrodan lessnade och frågade en fjärde gång.. då såg de att de räknat fel.. och vi fick tillbaka stålarna

... sa...

Att en restskatt skulle vara felräknad är nog svårare att råka ut för än att japanska fiskar käkar bilar och hus! Allt var trovärdigt utom restskatten alltså, där började jag ana ugglor...
Tycker det verkar vara en fullt normal dröm annars.

Batbut sa...

skönt, jag avbokar akutterapin och törs gå och lägga mig ikväll igen *s*

Vi på Kantarellen sa...

Det där med att polisen spelar Bingo behöver kanske inte vara helt osannolikt, med tanke på att de aldrig kommer.

Batbut sa...

Mamse, jag tror nog att jag listat ut ngt där! Ska kanske be en nära anhörig kolla (jobbar vid polisen)
Jenny - jag gillar fisk, hatar att spela bingo och skattefuskar inte medvetet. Tror snarare att det är mitt inneboende alter ego som vill göra allt det där, som styr drömmarna. Lite lätt scizat mao *S*