måndag, augusti 08, 2005

Grov generalisering av män & bloggar

Har tittat runt lite på olika bloggar och hittat massor med roligt, tänkvärt, intressant, sorgligt osv. Även tjuvkikat på kommentarer och det verkar som om vi kvinnor är i klar majoritet. Inte bland bloggarna, men väl bland de som kommenterar.

Vafför e de på dette viset? De gånger jag hittat manliga kommentarer är lätt räknat, och oftast är det då bland intressanta, politiska, ekonomiska, tekniska eller andra seriösa saker.

Kan det bero på att män är så superduper seriösa jämt? Skulle inte tro det.

Kan det bero på att det är pinsamt och omanligt att flamsa? Kan så vara men inte hela sanningen

Jag tror de är blyga!

20 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

män har en tendens att bli så sura när jag påtalar sanningar för dem så jag avstår...Låt min tystnad tala (det där lät ju fint och högtidligt)

Batbut sa...

grodan, jag tror inte på Dig *s*

Lyckliga Grodan sa...

nä, jag bara tror (läs vet) helt enkelt att de inte har lika fantasifulla, lekfulla och humoristiska hjärnor som vi har. De är helt enkelt tråkigare än kvinnor, männen alltså. Men de blir så aggressiva när man säger detta, inte ens då kan de garva åt sig själva. som vanligt finns det några undantag...
sanningsenligt
fortfarande mumsande
trikåklädd
helt lycklig

Batbut sa...

när jag blir stor ska jag också bli en groda!

Lyckliga Grodan sa...

consider yourself a frog already
kwak kwak

Batbut sa...

kanon, en flygande groda. Undras vad det kan bli; Batfrogbut? Frogbatbut? Batbutfrog? Butfrogbat?

Theron o familj sa...

Nu fattar jag vad du menade med "kakor" (i ditt svar hos mig).

Män kommenterar inte bloggar för dom A/ vågar inte
B/ fattar inte vitsen med det (och det säger ju allt om män)..

Lyckliga Grodan sa...

just det: glömde säga att de inte är modiga nog.. det kan ha med självdistansen att göra.. förresten det hänger nog ihop alltihopa.

Anonym sa...

Vad kallas män som mist 90 % av sin intelligens?
– Änkemän
-----------------------------
När är en man värd 10 kr?
– När han hämtar kundvagnen!!!
-----------------------------
Kan detta va en förklaring??*fniss*

Bloggblad sa...

Hm... karlar, karlar... dom har det inte lätt, dom små liven. Ska bära hela världen på sina axlar... Inte har dom tid att kommentera bloggar?

Batbut sa...

Hihi Rita, det var nästan elakt *s*

Batbut sa...

Hm.. jag trodde jag skulle lyckas locka fram några prinsar under stenarna, men icke. Antingen törs de inte eller så läser inga karlar min blogg

Anonym sa...

Rodnar o skäms,,,men erkänner direkt, att det är lite gött att va elak (med humor) ibland.

Batbut sa...

Rita, jag tror Dig inte... Du skämmas? Nejdå, det finns inte på världskartan *s*

Vi på Kantarellen sa...

Jag har i alla fall TVÅ!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Batbut,,inte fasiken erkänner jag detta, här, offentligt! *visar mina horn i pannan och huggtänderna*

Batbut sa...

äsch då din fegis, du är bland vänner. Lovar att hålla det hemligt *crossy my heart*

The Female Dinousaur sa...

"Pinsamt och omanligt att flamsa" tycker jag låter som en bra förklaring. Fast jag har faktiskt ett par som tittar in hos mig ibland, och som kommenterar också... På det mest flamsiga vis...

Cornelia sa...

Men då har ni missat Johnny på Stationsvakt - han är ofta flamsig.

Batbut sa...

Tack för tipset Cornelia. Får "gå" dit och kolla