måndag, augusti 08, 2005

Catch 22

Snacka om byråkrati! I EU sitter det många klokar herrar och damer, följer regler och förordningar men verkar lagt det sunda förnuftet på hatthyllan!

För en av mina kunder har jag skickat en ansökan till EU. Fick svar tillbaka att ansökan är mottagen, men kan inte godkännas p g a att den inte var komplett. De ber mig komplettera.

Sätter då ihop ansökan på nytt efter konstens alla regler, bifogar sjutusentrehundrasjuttioelva olika blanketter, uträkningar, underlag m.m. och skickar ned på nytt. Totalen diffar med 3% jämfört med den första ansökan.

Får till svar att den andra ansökan är mottagen, men kan inte godkännas för att den avviker med 3% från den första ansökan. Den kan å andra sidan inte heller godkännas eftersom den måste kompletteras. Voila! Moment 22 är uppfunnet återigen.

10 kommentarer:

Theron o familj sa...

Det är det jag alltid tyckt: EU kom till för att man skulle ha någonstans att göra av med alla byråkrater, så fick dom sen sitta där i lugn och ro och bestämma hur stora jordgubbarna ska vara. Usch!

Anonym sa...

Hur kan det komma sej att jag inte blir förvånad?? Grattis!

Vi på Kantarellen sa...

Tror du att jag är förvånad???? ohhh... vad trött man blir!

Jaha...hur ska Ni göra nu?

The Female Dinousaur sa...

Så här snurrigt blir det när man drar i sig "cola" på toa, där nere i Bryssel...

Lyckliga Grodan sa...

hrmpff, är min enda kommentar. jag måste hitta ett sätt att få tillbaka mina skattepengar nu!!!

Ilva sa...

hinner inte lasa, sager bara hej hej!

Bloggblad sa...

Ilva lider av tydliga abstinensbesvär - flaxar förbi överallt och vinkar. VI HAR INTE GLÖMT DIG!!!!

Jag tycker det känns tryggt och bra att pappersexercisen fungarar i landet...

Theron o familj sa...

batbut! We miss you!

Batbut sa...

Batbut är här, men jobbat järnet idag!
Bloggis - Du är en hopplös människa *s*
Ilva - we miss u 2!
Rita, Biggis, Grodan och mamse: dags att åka till Bryssel och hojta lite! Revolt!

Anonym sa...

Batbut, vi kanske skulle göra bättre ifån oss där än i Las Vegas??? eller,,,nä, kanske inte,, jo förresten det tror jag!