fredag, augusti 12, 2005

Livet återvänder

Solen är tillbaka i mitt liv och jag känner hur livsandarna sakta återvänder från självömkandes kloaker. Ljuset fullständigt invaderar och den knallblå himlen gör underverk. Lyckorus i 180!

Jag kan t o m svälja gårdagens miserabla friidrottsinsatser och med visst nöje spana in herrar som i rask takt gåendes försöker erövra en guldmedalj. Svårt att hitta några godingar i den skaran, för oavsett hur de ser ut i övrigt så kan jag inte överse med hur fjolligt det ser ut. Vickande höfter, viftandes armar och sammanbiten min. Är detta sport?

Jag säger som jag sagt förut när gångarnas vara eller icke vara kom upp på tapeten - först den dagen de utövar det nakna kan jag se med visst intresse! (Ärligen snott av Paulo Roberto angående hans åsikt om orientering som publikvänlig sport)

Nej gott folk, nu ska jag njuta av den sista semesterveckan fullt ut. Packa picnic korgen och gå till badstranden. Om badtermometern visar över 25 grader kommer denna lekamen iföras heltäckande baddräkt och ta sig ett topp. Rapport följer

5 kommentarer:

Theron o familj sa...

Har du badväder?! Var bor du?
Åh vad det låter mysigt!

Lyckliga Grodan sa...

NJUT!! och berätta hur det känns sedan med sol och bad och sånt...

Anonym sa...

Inga hajar där då, förstår jag. *fniss*

Vi på Kantarellen sa...

Nu har du varit borta så länge, så jag tänker inte lämna någon kommentar alls. *sticker näsan i vädret*

Batbut sa...

Jag badade ända upp till fotknölarna! Och så har jag shoppat! Moi?! Tvångsshoppat inför 50 års kalas, både skor, klänning och kavaj. Det Du mamse! Men inge guld i sikte *s*
Enda hajen på playan var undertecknad *S*