tisdag, augusti 02, 2005

Överlevde! Och Tack!

En hel lååååång dag på Gröna Lund. Vi var inte de enda som fått idén, typ väldigt mycket folk och en salig blandning. Inhemska turister och utrikiska sådana, ett gäng möhippor som var hyffsat stilsamma och så några svensexor som inte var fullt lika timida. Och så en bunt sammanbitna Stockholmsföräldrar som gjorde sin plikt och tog sina telingar dit. Inklusive undertecknad.

Det gick över förväntan, tjejerna var kanonduktiga och åkte själva mestadels så jag klarade magen. Enda jag fick följa med på var kärlekstunneln och spöktåget, och det klarar t o m jag.

Fick sedan skjuts av väninnan ut till landet, men det hade förmodligen gått fortare att gå. Nu är inte jag den som förespråkar alltför snabb bilkörning, brukar räkna med en säkerhetsmarginal på 20 km/timme. Det gjorde väninnan också men NEDÅT! Trodde aldrig vi skulle komma fram, puh och stånk. Största oron var att vi skulle åka baklänges om det började blåsa.

Måste bara säga TACK till alla trevliga inlägg i gästboken. Känner mig klädsamt smickrad och blygsamt hedrad (ha! men det lät snyggt). Förmodligen ska man kunna göra det på inläggen i gästboken direkt, men det fixar inte jag. Iaf inte nu.

Är nu ute i trollskogen igen och njuter av lugnet. Bäst av all, det är min sovmorgon imorgon! Så vänta er inga kreativa inlägg före tidigast klockan 10.00.

1 kommentar:

Theron o familj sa...

På lördag är det min tur! Ska till Eskilstuna Zoo m. fam. Här har du en som blir höjdrädd av babyflyg och illamående till max av "mini-bergodalbanan". Blir faktist yr bara jag tänker på det. *stapplar omkring*