lördag, mars 18, 2006

Felsynkad

Nu har jag kommit på ännu en mysko sak. Vet inte om det är fler än jag som drabbats, men jag hoppas det. Visserligen vill jag gärna vara unik, men kanske då för andra saker.

Vissa nätter sover jag som ett päck, vänder och vrider på mig. Orolig och kan inte komma till ro. Kroppen känns som 200 år och jag törs knappt se mig i spegeln. Men så tar jag risken. Och vad möter mig då? Jo en kvinna som ser hyffsat utvilad ut och lätt skulle kunna gå för strax under 40 rycket.

Andra nätter sover jag som en stock. Vaknar utvilad och pigg, känner mig som en tonåring i kroppen. Skuttar med glädje upp och vad möter mig då? Jo tack, en trött och sliten gumma vars ansikte ser ut att vara närmare 100 än 50.

Hur hänger det ihop? Varför är inte mitt inre och yttre i harmoni med varandra? De verkar leva helt olika liv. Någon som vet om man kan synka dem på någon sätt? Alla tips emottages tacksamt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mkt sömn man behöver beror på hur mkt man använder hjärnan på dagen, folk med mkt fantasi etc behöver mer sömn än andra. när man sover är det främst hjärnan som behöver vila, inte kroppen fullt lika mkt. När du känner dig pigg så kanske din hjärna respektive kroppen fått lagom med sömn men inte den andra delen och därför du känner som du gör men inte ser ut som du borde.

Ilva sa...

Battre att aldrig ga och lagga sig sager ditt yttre. Ut o roa dig mer! pa natterna alltsa.

PGW sa...

Du kanske också har en sådan där skum kvinna i badrummet som jag har? Hon smyger omkring i min spegel och ser miserabel och sunkig ut vissa dagar. Vissa dagar kommer jag först till spegeln och då ser jag mitt egna pigga jag men ibland dyker den där grålunsiga kvinnan upp i spegeln om jag inte kommer först dit. Mycket obehagligt. Anticimex?

Bloggblad sa...

Neppys teori köper jag rakt av! Jag behöver massor med sömn!
Men nån fräsch nyponros har jag då aldrig sett i min spegel, där glor nån som ser ut som min mamma...
Alltså undviker jag speglar innan jag är kammad och innan rynkorna och hakorna är på plats!

Batbut sa...

Klok kvinna Neppy! Ska nog börja göra som Du Bloggis.

... sa...

Det där fenomenet upplever jag med, så tyvärr..du är inte helt unik på den punkten... Mitt HÅR kan oxå spela mig liknande spratt. Jag kan slita med kalufsen i evigheter och det ser ändå för j-t ut, en annan gång vaknar jag mitt i natten och råkar se mig i spegeln och undrar varför jag inte är på väg till nattklubb egentligen.

Jag gissar på att "chefen" däruppe har lite udda humor helt enkelt.

Batbut sa...

Visst är det mysko Kimmi, kan inte förstå hur det blir som det blir. Men det är bara att gilla läget *S*