onsdag, mars 15, 2006

Nu till något helt annat

SSK släpper en klar ledning och Bofors vinner i sudden! Hur i helsefyr är det möjligt? Hallå, vi pratar BOFORS! Snacka om pinsamt. Tror jag får överge Kringlorna till förmån för Mora! Nu när jag är i Sälen och allt.

Nu är det väl mest damer som läser min blogg. Visserligen är jag möjligen lite fördomsfull, men jag upplever inte att tjejer är fullt lika intresserade av hockey som våra manliga kamrater. Så förmodligen passerar detta inlägg utan alltför många kommentarer. Men jag måste ändå få ur mig det.

Samma jäkla visa varje år. Och så har det hållt på så länge jag kan minnas. Innan serien startar är SSK hur bra som helst, vägen till slutspel är bara en formsak. Men vad händer? Åker de inte ur så får de spela kvalserien. (jo jag vet att förra året var ett undantag). Hur trött blir man inte?

Jaha ja, nu fick jag det sagt. Spännande att se om det finns några karlar kvar på denna blogg som ger sig till känna.

10 kommentarer:

... sa...

Jag skulle vilja spela hockey.... Den enda vintersport som verkar kul förutom snowboard.
/Kimmi 100% tjej *skrattar*

Farsan_Baloo sa...

Med uppenbar risk att ytterligare spä på medeltida könsroller måste jag få kommentera detta. Bofors är ett underbart hockeylag. Sluggers, kämpaglöd, jävlar anamma och lite fult spel då och då :)

Tror att laget kan komma att ställa till bekymmer för fler lag än kringlorna.

Skönt att lodjuren gjorde sitt jobb då vargarna svek!

Ilva sa...

ja du SSK verkar inte ha nerverna liksom

Anonym sa...

Det blir ändå Frölunda som tar hem slutspelet, så de så!!!

Anonym sa...

Skriver du om ishockey? Jag som hade nog med maken härhemma:-)

Batbut sa...

Kimmi, kunde jag åka skridskor skulle jag oxå vilja prova på hockey *s*
Baloo, Bofors?!?!? Är det bara för att det börjar på BO som i Boltic? Jag har t o m varit på plats och sett Bofors versus SSK, på det gamla goda 70 talet.
Therese, no way! Inte i år inte. HW tror jag, men hoppas på Linköping (fast Mora vore kul)
A-M, sorry men hockey är kul... jag gillar sport även om jag inte brukar blogga om det. Lovar dock att inte prata om det när vi bor på hotell *s*
Ilva, vi kanske ska ta över coachandet? Skrämma skiten ur dem i båset så de åker ut på isen som tigrar?

Anonym sa...

Klart jag är intresserad av hockey.. i alla fall när Leksand vinner.. o det gjorde dom när dom var i allsvenskan.. hmm.. fnular på om jag vill att de ska vara kvar i elitserien.. de bidde ju inte så mye vinst där.. =o)

Anonym sa...

Jag är inte intresserad av hockey, ingen sport över huvud taget. Tittar inte på sport på TV heller. Händer att jag spelar volleyboll lite då och då. Så satsar jag en slant på travet ibland. Visst ja, i Tyskland tittar jag på hästpolo. Ungefär där går gränsen.

MB sa...

va????

Anonym sa...

Jag minns... var det 73 eller 74, jag stod på skaniarinken och skrek mej hes för mitt lag. En underbar befriande känsla!
Kram U
Man kan inte vrida tiden tillbaka...