måndag, mars 27, 2006

Ibland blir jag lite mörkrädd för mitt undermedvetna. Eller vad det nu är som gör att man drömmer som man gör. Inatt var det körigt.

Jag jobbade undercover som polis, med täckmantel som socialarbetare. Och så var jag på hembesök hos en av samhällets stöttepelare. En riktig big shot som förekommer i alla tidningar numera som en präktig och stabil person. Jag var där i min roll som undercover alltså. Med täckmantel att hans hund hade blivit mobbad. Big shotten var mycket arg på mobbarna. Och så var han påtänd i 180. Kunde knappt stå på benen, men köra bil skulle han göra. Han backade rakt in i min bil som jag parkerat i vardagsrummet (?). Det blev en stor buckla och hela hans kofångare fastnade i passagerarsätet. Min bil var rosa och hans bil var mintgrön. En stadsjeep med bautastora däck.

När jag skulle åka därifrån kom big shot gubbens livvakt och sa att han skulle anmäla mig för sexuella trakasserier, för jag hade fällt ned toalettringen när jag lånade badrummet.

Snälla, om det nu finns någon mysko tolkning på detta så vill jag inte höra. Jag föredrar att tro att jag fick för mycket frisk luft igår!

9 kommentarer:

PGW sa...

Du bör inte se CSI de närmaste veckorna.

Om du parkerar i någons vardagsrum så förtjänar du nästan att få bilen påbackad.

Att din bil var rosa är direkt oroväckande.

För att inte tala om att fälla ner toalettlock sådär.

Undvik så mycket frisk luft.

Humlan sa...

Har du zappat mellan kanalerna och sett flera filmer/serier samtidigt...?

Anonym sa...

Ha'ru fågelinfluensa, månne...? :D

Morgondimma sa...

Du bör nog dra ner på kaffe efter kl 18.....

Anonym sa...

Tur för dig så orkar jag inte hämta min nyinköpta drömtydarbok :-), jag brukar oxå drömma helsjuka drömmar, många törs jag inte ens skriva ner ifall nån kommer med en tvångströja *s*

... sa...

Rosa och mintgröna bilar...det är ju Ahlgrens godisbilar du drömt om!
Den påtände big-shoten var väl en seg gubbe *fniss*

Du måste varit trött när du vaknade efter en så hektisk natt!

Tack gode chefen däruppe att isblocket inte tog värre!

Imorgon ska jag till gymet och hälsa på. Nu har jag sagt det till dig så nu kan jag inte smita.

Batbut sa...

Bra tips, men jag tror jag låter bli att forska i det hela för då blir jag väl mörkrädd *s*
Mette, nej - inte. Ngt att rekommendera?
Anna, håll boken borta! Välkommen hit btw.
Kimmi - jag kommer kolla! Träningen.
PGW, bra teori. Tror på den.
Myra, maybe. Man vet aldrig med mig.
Humlan, i mitt fall är det nog för lite TV *S*
Dimman, never kaffe efter 14.00 är det i mitt fall

Cornelia sa...

verkar körigt värre, men spännande, om livet är småsegt till vardags ( som det ju kan vara ibland) kanske man får pigga upp det med drömmar.

Anonym sa...

Ungefär såna drömmar har ja me :)

/Anita