tisdag, mars 28, 2006

Grön grön är kärleken...

Så sägs det iaf. Gröna handväskor finns det somliga (no names) som har en förkärlek för. Det finns både pro och against mot dylika ting, och jag kommer här påvisa en del vetenskaplig fakta kring detta:

PRO:
- lätt att hitta bland alla andra
- en färg man blir glad av, sommar liksom
- man lär vara tämligen ensam (för vem i helvete köper en grön handväska?)

AGAINST:
- fel gröna nyans kan väcka uppstötningskänslor
- går man vilse i kohagen är risken stor att man blir av med handväskan

Som synes: 3 pro och 2 against. PGW; köp den!

Sedan undrade även ovan nämnda dam om snöröjningen i Stockholm. Kan väl säga som så: vilken snöröjning? Vilken snö? Här har vi 22 grader och går i cityshorts. Med kilklackade sandaletter. Hur ser det ut i Uppsala?

Hon var även lite nyfiken på PRO och AGAINST Eliasson, men jag har faktiskt lovat Göran att inte uttala mig i ärendet. Han gjorde som jag sa och i gengäld lovade jag vara tyst. Och vem är väl jag att bryta ett löfte?

Bloggens framtid? Det är upp till sådana som oss. Ska vi eller ska vi inte? Jag tycker vi ska!

Den sista punkten ber jag att få återkomma till. Den kräver lite mer tankearbete *s*

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag vet EN som skulle köpa en grön handväska...... GAGGA!

:-)

PGW sa...

Jag vet TVÅ som skulle köpa gröna handväskor :-)

Jag befinner mig sällan i kohagar så det ska nog ordna sig.

Gagga sa...

Och jag vet MÅNGA som beställt gröna handväskor hos mig. Just nu populäraste färgen bland beställningarna. Nu blev du allt förvånad förstår jag :)

Jag har en hemgjord grön själv o jag har faktiskt en limegrön köpeväska också :)