tisdag, mars 07, 2006

Vem ljuger?

Jag har så länge jag kan komma ihåg hört att växthuseffekten gör att vi får varmare & kortare vintrar.

Det känns inte som det stämmer! Det är för fasiken mars nu och ingen vår i sikte. Minus en hel massa grader, infernaliskt med snö. Så hallå! Hur var det där med växthuseffekten egentligen? Om ni är riktigt ärliga? Är det inte så att vi är på väg mot en ny istid och sommaren kommer bestå av 24 timmar kring midsommar? Resten av året är det långkalsong på?

Är det meningen att jag måste smörja in mig i valfett för att gå utanför dörren utan att frysa till en stenstod? Pälsfodrad dykardräkt har jag redan, men det hjälper föga.

Tycker ni jag är gnällig? Jepp, det är jag! Kylan klär mig inte. 25 grader och sol gör det däremot!

12 kommentarer:

Morgondimma sa...

Jag passar också väldigt bra i sol och värme. Däremot är kyla och snö direkt missklädsamt.

Humlan sa...

Tack, tack, TACK! för ett bra uttryck! Kyla klär inte mig heller!

Vart ska vi emigrera?
(Jag vill inte ha småkryp, slinger och kryp eller stora ilskna rovdjur!)

Lyckliga Grodan sa...

jag är ju besegrad redan så jag följer med.. bara jag får sitta i skuggan..

Anonym sa...

Jag ääälskar den här vintern!:) är jag den enda?

Bloggblad sa...

Så länge snön är vit och fin och lyser upp, är det ok, men när det smälter och blir isigt och livsfarligt... och det varken går att gå eller köra bil...

Jag har lagt märke till att varje kall vinter pratas det om nya istider, och varje het sommar om växthuseffekten... så vänta bara.

Anonym sa...

Och jag klagar på att det regnar idag. Palmerna i trädgården gör sig bäst i solsken! Och det är kallt idag, bara 8 plusgrader. :P
Nää... nu vart jag styv i korken. Ingen bra egenhet, det där. *s*

Anonym sa...

ahha du tog mina ord.. jag kan ju typ lika gärna klippa ut å klistra in ditt inlägg i min blogg nästan :P

så.. typ ta bilen till jobbet å bidra till växthuseffekten, eller?

Batbut sa...

Det ser ut som om vi blir ett bra gäng! Och skuggan får man gärna sitta i. Bara man är med *S*
Myra, det är lika bra Du vänjer Dig för det regnar väl jämt där? Även mitt i sommaren?
Neppy, välkommen hit! Du kan ju alltid länka *s*. Själv har jag kört 10 mil idag så jag har bidragit massor *s*

Bambi sa...

Pälsfodrad dykardräkt låter som en perfekt outfit!! :-) Funkar den bra även, i bizniss sammanhang?!
:-) eller har du en annan garderob på jobbet?!... -20 grader på morgonen idag...

Inga kundbesök, så ylletröjor * 2- var så representativ så.. *flinar*

... sa...

Ulrika: Finns risk för det. *fniss*
Jag är såå lurad. min mormor sa alltid att världen kom till att hamna upp och ner en vacker dag, och jag har sedan dess inbillat mig att Gran Canaria kommer att ligga ca såddär ungefär där Skåne ligger... Men ack vad jag bedrog mig!

Anonym sa...

Ulrika! Här är en som älska vintern! Vi kan bilda en klubb. Visst gillar jag värmen bara om jag kan vara med Grodan under parasollen med någon färggglad drink.

Lyckliga Grodan sa...

Annemaj.. oj vad roligt vi ska ha.. jag kan bara teckna bokstäver m teckenspråk.. men jag kan lära mig.. eller så får vi skriva till varann..