fredag, mars 31, 2006

I'm challenged!

Neppy verkar tvivla på min fullkomlighet (ironi) och tyckte jag skulle delge er några konstigheter jag har.... Moi som är perfekt! Utan några som helst fläckar på min skinande rustning. Skulle jag ha några egenheter? Och hela 5 stycken! Vad skulle det kunna vara?

1. Att allt måste vara i jämna tal är väl ingen egenhet? Det är väl självklart att ex.vis ingen strumpa ska behöva hänga ensam på tvättlinan, utan då hänger man dit en torr som sällskap. Det är väl ingen egenhet?

2. Att man ska undvika A brunnar och hoppa på K brunnar tillhör allmänt folkvett. Vem vet vilken olycka som drabbar en annars? Och utan dubbelhopp på Kbrunnar kommer jag aldrig att bli förmögen!

3. Att prata med döda ting tillhör också vanlig uppfostran. Tänk om Du vore ex.vis tvättmaskin hemma hos oss och jag aldrig pratade med Dig. Visst skulle Du bli lite sur då? Känna Dig förbisedd och så.

4. Stortrollet tycker att det är en egenhet att jag inte vill pussas med öppna ögon. Men hallå! Det är väl självklart. Då blir det ingen överraskning. Jag ser ju vem jag pussar! Lite spänning måste man ha som gift kvinna.

5. Okej, en egenhet kommer jag faktiskt på. Jag har otroligt svårt att nyttja offentliga toaletter. Funderar faktiskt på att skaffa mig en transportabel bärbar toalett. Skulle göra livet så mycket lättare.

Några som jag tror har en och annan egenhet att avslöja är följande:
Biggis
Humlan
Farsan Baloo
Deep/Ed
Sandra

11 kommentarer:

Anonym sa...

Se där! kanon ju! Jag brukar prata med min skärm.. den e trevlig. Och lampor är trevliga.

Anonym sa...

och om de 5 dagarna "to go" handlar om väldigt omtyckt person som försvunnit ur mitt liv lite oväntat och sorgligt som jag kommer få se om 5 dagar igen för å veta om det ska va så för evigt eller om det bara skulle vara för en liten stund.

mhmm.. men jag hade önskat att det var nedräkning till våren/sommaren

Anonym sa...

Men vet du vad? Det finns faktiskt små 'baljor' att köpa på apoteket som är till för att kvinnor ska kunna stå och kissa. Pipinett eller nåt heter de har jag för mig. Finns i flera färger =)

Fast behöver man göra mer än det lilla kanske det inte blir lika bra... *erhm*

=)

Batbut sa...

Neppy, skönt att det är fler än jag som talar med "döda" ting. Spännande att se vad som händer om 5 dgr - hoppas det slutar positivt! Rapport senare tack *s*
Tess, kanske kan vara något för mig. Undrar om det är ett ålderstecken *S*

Mildamakter sa...

*asg*...du berikar mitt liv...onekligen :o)

Humlan sa...

och jag brukar också... nävisstja, jag skulle ju skriva en egen lista!
...jag funderar, det kommer...

Farsan_Baloo sa...

När det äntligen kommer en utmaning... så har jag redan fått den en gång :( Ack så typiskt.

Ska försöka hitta svaren, annars finns de på min sida lång, långt ner.

Anonym sa...

Mina svar sedan (utmanad i januari):

1. Precis som Mats (Strandberg), nojar jag alltid om min andedräkt. Jag tuggar alltid tuggummi.

2. Skapar högar av papper och tidningar. Tror att jag har ordning. Vilket jag inte har.

3. Skapar högar av kläder på en stol. Bytte stolen mot en pall, det blev ingen skillnad.

4. Går in i projekt med övertygelsen att jag är bäst.

5. Äter för mycker godis.

Anonym sa...

Jaha, du har lika normala egenheter som jaget..
Fast 5:an klarar jag.. trodde jag tills jag såg denna: http://blackout.blogg.se/300306181919_offentlig_toalett.html

The Female Dinousaur sa...

Så mycket tid, så lite ork att blogga. Men utmanad blev jag för ett tag sedan. Kan ju passa på att dra upp det på bloggen igen, så ser det ju ut som om man är hyfsat aktiv i alla fall.
Nu, Ice Age 2! Well, åtminstone kl 14:15.

deeped sa...

Du utmanade mig ju för länge sen: http://deepedition.blogspot.com/2006/01/taggad-2.html