lördag, mars 04, 2006

Val i trollskogen

Mellantrollet: Mamma, om Du måste välja mellan mig och stortrollet, vem väljer Du då?
Trollmamma: Dig mitt älskade troll.
Mellantrollet: Om Du måste välja mellan mormor och mig då mamma?
Trollmamma: Då väljer jag Dig älskling.
Mellantrollet: Mig och morfar då?
Trollmamma: Då är det Du igen gumman.
Mellantrollet: Om Du måste välja mellan Dig och mig då mamma?
Trollmamma: Då väljer jag absolut Dig.
Mellantrollet: Mellan mig och lilltrollet då?
Trollmamma: Då kan jag inte välja. Då väljer jag båda.
Mellantrollet. Men mamma, om Du måste.
Trollmamma: Gumman, det går inte. Sådant kan inte mammor och pappor välja.
Mellantrollet. Mamma, Du måste.
Trollmamma: Då väljer jag ingen.
Mellantrollet: Mamma, Du måste välja. Jag lovar att inte säga till någon.
Trollmamma: Vet Du gumman, hur mycket Du än frågar kommer jag aldrig kunna välja mellan Dig och lilltrollet.
Mellantrollet:
När jag blir stor ska jag bara ha ett barn! Det verkar mycket lättare

4 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Jag känner igen typen av frågor.:)

Anonym sa...

Mmmm... jag också!

Bambi sa...

*flinar* Så rätt hon har! Som vanligt.. :-))

Batbut sa...

De är inte direkt enkla att svara på. Tvärsom så är de omöjliga! Men hon kan hon så flina på Du Bambi *s*