tisdag, mars 14, 2006

Levande bomb

Ungefär så känner jag mig. Som om jag skulle explodera när som helst. Av ingen som helst anledning. Please säg att det är månen som är full igen. Eller så kanske det är det jag behöver bli. Full alltså. Av liv och glädje. Fy attans vad trött jag är på mig själv. Jag har ju försökt byta bort mig själv men det var ingen som nappade på den inte. Kinkiga människor!

Nu ska jag pigga upp mig med en alldeles egen "hurra vad jag är bra" lista. Bara instämmande kommentarer mottages. Alla som är emot kan skicka snigelpost till Trollskogen.

- Jag är en jäkel på luftgitarr. Bra egenskap, den ska jag hålla kvar vid.
- Jag kan hela texten till Rappers Delight. Utantill. Kolla, nu är jag på G!
- Jag kan låta som en fasan. Alltid bra att kunna, men jag låter bli under jakttider.
- Jag kan äta jordnötter med pinnar. Det är jäkla tid, men det är bra för figuren
-Jag kan prata alla språk när jag blir arg. Otroligt bra egenskap, framförallt i Frankrike!
- Jag är en fena på att charma äldre herrar. Kanske ska leta reda på några välstående sådana?
- Jag kan åka släplift liggandes på mage. Alltid bra att kunna.
- Jag är otroligt duktig på att berätta sagor. Sagor för barn alltså. Iofs kan jag även berätta andra sagor. Om jag måste.
- Jag är riktigt snygg för att vara medelålders. Iaf när man jämför med en bakpotatis. Oskalad.
- Jag kan säga botten upp på mandarin. Imponerande eller hur?

Känner mig genast stärkt av min otroliga kompetens! Bäst jag sltutar innan jag får hybris.

ps: jag skriver autografer på Högfjällshotellet på fredag, vid After Skin. Välkomna!

12 kommentarer:

Smarta Sara sa...

WOW. Jag är imponerad! Apropå att kunna utantill har jag en liten Taube -repertoar och kan hela Möte i Monsunen, Fritiof och Carmenzita och den helt vanliga Tango i Nizza.

Anonym sa...

och så är du rolig!

Fröken Smilla sa...

Nyhittad blogg och ingen är gladare än jag. Smart med snärt och humor. Och då menar jag dig, det var ingen presentation av undertecknad, fast det kanske verkade så.
Läsvärt värre och otroligt uppiggande, lite som att stoppa upp clementinklyftor i näsan. Tack!

Batbut sa...

Smarta Sara, visst är jag duktig *s*. Vi kanske kan ha cabaret ihop - kan man lira luftgura till Taube? Välkommen hit btw.
Ulrika, tackar! Ibland så glänser jag till *s*
Frk Smilla, välkommen Du med och tack för berömmet! Då kanske jag får se Dig fler ggr?

Batbut sa...

Föresten Frk Smilla, clementinklyftor i näsan? Måste jag prova! Nu när småtrollen sover *s*

... sa...

Clementinklyftor i näsan.

Ett tag passade min mormor dagbarn. En dag satt den ena tösen i badet och nös. Hon hade varit förkyld ovanligt länge. Rätt som det var nös hon ut en inte oansenlig mängd apelsinskal!!!!! Vi var mållösa. Förkylningen försvann sen.

Måste varit en variant av att stoppa upp clementinklyftor i näsan. Jag vill härmed varna för att stoppa dem får långt upp i snoken!

En dag hade samma tjej (max 2 år) något svart i ena mumgipan. Hennes mamma rusade fram och bad henne gapa. I munnen kröp en hyffsat stor spindel runt. MUMS!

Måste bara påpeka att i inget av dessa fall var mormor ansvarig. :-) *ryser*

... sa...

Jag är allergisk mot snö och kan inte komma. Kan du skicka autografen hem till mig?

Cornelia sa...

Skönt att veta vem man ska vända sig till när man är vilse i pannkakan.

Bambi sa...

Du prickade rätt ang fullmåne, btw!

Med så mångsidiga kunskaper, behöver du inga fler! Du är ju bara jättebra, som du är! :-)

Anonym sa...

Bomb.. Tjaa, kanske.. du fick i alla fall jaget att explodera i ett fnissanfall *s*
Fundilerar på om man kan skala pistagenötter med pinnar.. =o)

Lyckliga Grodan sa...

jag tycker du har utelämnat en hel del talanger.. men vi kan ta det över en kall öl.. på högfjällshotellet.. wishful thinking.. tror du grodorna märker om jag smiter???

The Female Dinousaur sa...

Åh, den där kalla ölen som en lycklig groda nämnde; den hade ju suttit hur fint som helst. Tillsammans med lite sommarvärme och trevligt sällskap!
För att vara i avsaknad av liv och glädje tycker jag du är sällsynt spirituell och livfull... Som vanligt skulle jag vilja säga. Du är bara bäst!