onsdag, mars 15, 2006

Simma lugnt!

Skönt att svälten är utrotad, krigen tagit slut, inga barn har farit illa. Inatt kan man sova lugnt, för det mest dramatiska som inträffade den 15 mars var att en silikontutte blev punkterad! Allt enligt AB som uppvisar en ledsen liten BB Bimbo.

Måste dock stillsamt undra om detta ingår i den subventionerade svenska vården? Fast det är iofs ett annat ämne. För en annan blogg. Kanske jag uppbådar tillräcklig ilska och återkommer senare om detta. You never know!

ps: märks det att jag glömt boken hemma? Och virkningen. Lite rastlös är jag

3 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Jag är mitt uppe i svält och andra världskrig i berättelsen som jag skriver, så för mig är det inte över. Än.

Visste inte att de där silikontuttarna kunde punkteras. Kan det vara riktigt riktigt?

Anonym sa...

Jag bara hoppas att hon förstår meningen med att inte ha såna där plastleksaker. Att det faktiskt inte är så himla praktiskt alla gånger...

Batbut sa...

Monica, det är inte över alls. Var lite ironiskt med tanke på vad som stod på löpet. Och tydligen kan sillisar göra det, de liksom sprängs.
Tess, hoppas kan man ju alltid.... men tror tyvärr inte det.