måndag, mars 20, 2006

Älskade Lilla Troll

Du är så stark mitt lilla fina troll. En klok tjej med så mycket empati att det ibland svämmar över. Samtidigt kan Du vara busig som få och alltid nära till ett porlande skratt.
Ibland oroar jag mig för att Du får stå tillbaka, när storasyster inte mår bra. Att Din omtanke om henne hämmar Dig i Din barndom. Jag ser den kärlek Du känner för henne, när Du försöker locka henne till skratt. Dina mjuka små armar håller om henne, när gråten svämmar över.
En liten flicka med ett hjärta så stort. Med kärlek för alla, en vilja att göra alla gott. En egenskap att beundra, men också att hantera rätt.
Du vaknar var dag och ser fram emot vad livet har att komma med. Öppen för allt som kommer Din väg, ännu en utmaning att besegra.
När jag är trött och orolig kan Du värma min själ. En ömsint kram, ett stilla ögonblick av kärlek. Och oron ger vika för glädjen. Och kärleken.

7 kommentarer:

Humlan sa...

Och du är en klok Trollmor, som ser och inser hur det är och hur dina små Troll är och har det!

... sa...

Jag får tårar i ögonen när du skriver så fint...

Anonym sa...

ååh jag ivll också ha ett litet troll!

Vi på Kantarellen sa...

Hon kan vara lycklig som har en sån seende mamma.

Bloggblad sa...

Du skriver så himla gulligt och fint!

Cornelia sa...

Visst kan man nästan spricka av kärlek till de små liven.

Batbut sa...

Tack för alla era snälla ord - jag hoppar att min lilla dotter förstår den kärlek jag känner för henne!