torsdag, mars 16, 2006

Älskade Mellantroll

Jag ser Dig springa i snön, inte ett bekymmer i Ditt liv. Solen skiner varmt och strålarna följer Dig som en vänlig själ. Ditt skratt när pulkan sätter fart, Din glädje när snöbollen träffar sitt mål. Jag ser hur bra Din oroliga själ mår i naturens frihet, inga bojor eller krav. Vinden som leker med Dig och solen som vaktar Din kropp.

När lugnet omger Dig och tystnaden är stor. Kraven på Dina tankar är små och Du får vila i naturens vårdande famn. Jag vill gömma den frid Du känner i ett litet bo i Din kropp. Att plocka fram när oron vaknar och mota den bort igen. Som balsam för Din själ. En plats att vila Dig lugn.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fint.


Jag vill också ha balsam i själen.

Humlan sa...

Att hitta lycka, glädje och harmoni är nog lika viktigt för alla åldrar. Hoppas verkligen att Mellantrollet kan spara detta och plocka fram det när det behövs i vardagen!
Balsam för själen är viktigt!

The Female Dinousaur sa...

Så skönt för henne, och för dig, att få njuta och att tankarna får vila. Ni kanske borde bo där i skogen fler veckor på året. Fortsätt ha det så där bekymmerslöst och fint ett par dagar till, så ni orkar tillbaka till storstan igen! Mången kram.

Anonym sa...

Vad vackert skrivet!
Krama henne från mig.

Anonym sa...

Så gott du sätter ord på dessa känslor!

... sa...

Jag skulle vilja krama om er båda två!
Njut njut för allt vad ni är värda, ta 1000 foton att gå tillbaka till så att ni inte glömmer dessa dagar!

*busig snöboll i nacken*

Bambi sa...

Vackert och kärleksfullt! Njut!!!

Batbut sa...

Tack för varma ord. Men som ni förstått av senare blogg så blev det inte fullt så bra som i tänkt oss....