söndag, mars 12, 2006

Till vederbörande

Intresseföreningen för Trollskogens bevarande har haft årsmöte.
Följande beslut fattades enhälligt av Trollmor:

1. Små troll som lämnar sängen före 07.00 på vardagar / 08.00 på helger kommer att få böta 1 miljon dollar per överträdelse. Pengarna kommer inkasseras vid Trollmors pensionering!

2. Troll som kittlar Trollmor när hon ligger och sover kommer i sommar att få klippa 3000 kvm gräsmatta. Nyvattnad. Med sax. Av barnmodell.

3. Troll som använder Trollmors läppstift som limstift kommer tvångsmatas med spenatsoppa. Med sugrör.

4. Stortroll som förbrukar sista slanten av parkeringspengarna (som förvaras i bilen) kommer att kastreras. Av Trollmor. Med slö kniv.

5. Troll, stora som små, som låter mynt, bläckpennor, gem o dyl ligga kvar i kläderna när de slängs i tvättkorgen kommer att få springa gatlopp nakna över Västerbron. Oavsett temperatur & väderlek.



14 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses Batbut, är silvertejpen slut?? *skoja bara*
Låter som du lever ett helt vanligt liv med man och barn!

PGW sa...

Sounds fair to me.

Lyckliga Grodan sa...

oj.. du verkar arg...
stortrollet kan få komma hit och vila sig lite.. och trollungarna med..
så att du kommer i form igen menar jag...
eller så kommer du hit..

Anonym sa...

Finns det Myror i Trollskogen? Och gäller det isf dem också? *önskar* :)

Bloggblad sa...

Oj - kan man komma nu och inkassera för sonen som spelade trummor och väckte mig ur min middagsslummer åtskilliga gånger...?

... sa...

Ord och inga visor alltså!

Av sista punkten att döma gissar jag på att tvättmaskinen fått sin slutliga dom... Frågan är, går den att bota eller blir det skroten?

De övriga punkterna vågar jag inte ens kommentera...

Humlan sa...

Oh hej, oh hopp!
Nu har hon tröttnat rejält hör jag!
...man behöver nog ryta till lite ibland, både för ordningen och för det egna blodtrycket!

Anonym sa...

Oj. Trollmor kan komma hit till oss. Vi tar hand om henne. Vi har snälla flickor.

Batbut sa...

Såja! Nu känns det mycket bättre. Behövde bara rya av mig lite, och bättre att ta det här än IRL *s* (även om Stortrollet läser!)
Ska kanske ta mig lite semester och åka på turné?
Bloggis, testa och se om det fungerar.
Myran, klart det finns myror i Trollskogen *s*
Rita, tejpen tar aldrig slut...
PGW, tack för support!
Grodan, JAG kommer!
Humlan, jag behöver få upp blodtrycket iofs *s*
A-M, jag kommer! Kan vi låsa in katten för jag är allergisk?
Kimmi, tvättmaskinen har ett liv efter detta påstås det. Men det är på tvättmaskingssjukhuset nu. I flera veckor....

Anonym sa...

well, jag är med på punkt 5.
den snor jag.
ska genast sätta upp en lapp ovanför tvöttkorgen.

Batbut sa...

Sandra, Du kan väl säga till när Du skickar iväg Dina kids över Västerbron - de kanske kan morsa på mina? *S*

Anonym sa...

Såklart!

Anonym sa...

Äsch du och jag kan ta in på Dalerica hotell i Tällberg.

Batbut sa...

A-M, med TV på rummet! Och room service. Yes!
Sandra, mina små troll har silvertejp som kännetecken