lördag, mars 25, 2006

Mina karlar!

Jag tycker det är varje kvinnas rättighet att ha ett gäng karlar i sitt liv! Och det står jag för. Själv har jag samlat på mig en drös. Vad sägs om följande samling:

Stortrollet: för kärlek och partnerskap
Pappa trollet: Så jag inte glömmer barnet i mig (det ser han noga till)
Trollbror: För att bejaka mina vårdande sidor (det gör väl storasystrar?)
Trollkompis M: För vänskap ur manligt perspektiv
TrollTerapeut: Som trycker in mig i ett hörn och tvingar mig fejsa verkligheten och mig själv
JB*: för trygghet och nattlig ro
Luther: för att hålla mig på banan så jag inte får hybris

Natten tillbringade jag med Luther. Ibland blir det bara så. Men nu så här i dagens krassa ljus har jag insett att den djävulen utnyttjar mig! Sårar mig! Så han ska fasiken ut. Love them och leave them so to speak!


*the one and only of course, John Blund

6 kommentarer:

Anonym sa...

Luther? Vem e det.. inte guldfisken va?

Lyckliga Grodan sa...

gör slut med karln... det finns roligare bekantskaper ur världshistorien.. en njutare och bejakare.. en sån ska du välj..
t.ex tiger i nalle puh... utmärkt följeslagare i livet...:)

Vi på Kantarellen sa...

Luther skulle behöva sig en omgång av rådbråkning.

Lyckliga Grodan sa...

kom ju dessutom på att han ofta ses i en alldeles kollosalt löjligt hatt.. beware of men in ridicoulus hats.. åtminstone såna män som inte uppskattar kvinnor med visioner talang och drivkraft..
ut med luther helt enkelt..

Anonym sa...

JB... John Blund - för ett svindlande ögonblick trodde jag du hade tillgång till James Bond som nattlig väktare eller nå't.

Batbut sa...

Neppy, guldfisken heter Sussi (iaf denna vecka). Luther är mitt dåliga samvete
Grodan, ska nog satsa på Tiger!
Mamse, Luther ska vi elda upp!
En liten tant, försökte locka hit honom. James alltså. Men han var lite busy..tyvärr..