lördag, mars 18, 2006

Killing me softly with his song

Undrar om textförfattaren hade mig i åtanke? Fast då borde det vara "her song". Enligt min egen uppfattning så har jag en inte alltför oäven sångröst, men jag är ganska ensam i min uppfattning. Så då är frågan den, har jag bristande självinsikt eller är det omgivningen som inte hajar min unikitet?

När jag var typ 6 år underhöll jag en hel buss med bröllopsgäster i 2 timmar, med att om och om igen sjunga "Skala banan". Ingen gick av bussen. Ingen ströp mig. Det kunde inte vara alltför hemskt då eller?

Som fölbent 10 åring sjöng jag i aulan "Ring Ring" utan att darra på stämbandet. Inga tomater kastades. Visserligen fick jag inte skriva autografer, men det har nog andra orsaker.

Och så vara det mitt senaste offentliga framträdande, på Grands Veranda, där jag drog loss Feelings a capella. Grand har ännu inte lagt ned, och inga rubriker blev det i tidningen. Visserligen satt där ett gäng amerikaner som såg lite förvånade ut, men det var nog av min strålande uppenbarelse eller?

Om jag visste hur man gjorde kunde jag sjunga in en liten skvätt av Don't Cry for me Argentina så fick ni själva avgöra. Skulle ni vilja det?

8 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Sjung på du bara! Men ska du spela in nåt så ta den där "Skala banan", den kände inte jag till - och den kanske inte så många andra har spelat in? :-D
Man har inte roligare än man gör sig hur som helst.

PGW sa...

*bänkar mig intresserat i soffan och inväntar skönsång*

Du är bergis bättre än Carola i alla fall och du skulle inte ta på dig ett gäng krockskadade duschdraperier heller.

Humlan sa...

*sitter liksom PGW och väntar*

Och det är klart att du är bättre än Carola! Självklart! *håller tummarna för att hon INTE ska vinna ikväll*

Anonym sa...

Ehum.

MB sa...

självklart.....sitter bänkad med popcorn och cola så jag kan njuta ordentligt :-))

Bloggblad sa...

Jaså, du märker hur publiken tar emot din sång? Det gör aldrig jag. Jag går in för det till 100% och märker inte ens om alla skulle resa sig och gå.

deeped sa...

De ska lägga ner Franska... kan det ha något samband? ;)

Batbut sa...

Are you ready folks? Så fort jag lyckats lista ut hur man gör rent tekniskt så kommer jag göra en a capella version av Born in The USA. Alla utom Deep/Ed - pilutta honom! Där kommer jag istället åka dit och sjunga live i vardagsrummet till han ber om nåd!