torsdag, mars 09, 2006

Uppföljning del 2:

Nu så! Genomtränad, nyduschad och iförd pyjamas. Fick en del frågor som kräver sitt svar:
1. Jag bantar inte, tänkte mer på att få hullet att gunga åt samma håll när jag går.
2. Träningen är inte ur vikthänseende utan mer för att mina ben ska bära mig några år till
3. Sommar 2006 är alltför nära, så där gäller dykardräkt
4. Kamel walk är när magmusklerna gör alltför ont så man kutar lite när man går. Och liksom struttar med benen för att vadmusklerna ömmar. Ungefär som en kamel i high heels om ni förstår hur jag menar?

Måste ju skryta lite: den här gången kom jag ihåg att ta med handduk! Det missade jag förra gången, många pappersservetter blev det. Däremot glömde jag make up removern. Kan informera om att body scrub inte är det bästa för att bli av med mascara. Men det går om man tar i lite.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gunga åt samma håll.. Rekommenderar en skepparexamen jag..

Allvarligt: Såg slutet på en debatt på SVT24:an igår.. 3 st 15 minuterspromenader, + 1 timme motion, i veckan ger i längden väldigt mycket bättre kondis o mindre underhudsfett..
Att promenera gör mycket.. Tränar på det själv..

Men framför allt så menade hon att man skulle sätta ribban på en sådan nivå att man har chans att lyckas.. Förståndig kvinna det..
Sommar o bikini.. vad är det.. Själv siktar jag in på att komma i våtdräkten till sommarn.. =o)

Anonym sa...

Heja Batbut! Snart är du lätt som fladdermusen, eller är du redan det?

Batbut sa...

Excessa, klok tanke! Slipper jag träna då?
A-M, ska jag vara ärlig är jag nog hyffsat lätt redan nu - men inte så sammahållen om man säger så

Anonym sa...

kamelwalk!! Du e för rolig.
Det är väl underbart att ha träningsvärk.
Trevlig helg förresten!

Batbut sa...

therese, tackar! Men Du - det går inte att lämna kommentarer hos Dig längre - why not? Trevlig helg Du med!

Anonym sa...

Hej Batbut!
Du har antagligen flera Therese på G för jag har nämligen ingen egen blogg. Är för feg. Nu ska jag gå och styrketräna!!

Batbut sa...

Sorry therese, blandade ihop Dig och TheresA. Fort och fel som jag brukar *s*
Och Du, det är inget farligt att blogga - massor av trevliga människor dyker upp!