tisdag, mars 07, 2006

Fullmåne idag?

Eller vad är det nu som är på gång? Hormonnivån under kontroll, men ändå känner jag för att skrika fula ord mest hela tiden. Visst, jag gjorde ett fel idag (eller rättare sagt så upptäckte jag ett fel någon annan gjort) - men inte skall väl det sänka mitt humör?
Åh, jag orkar inte med de här berg- och dalbane svängarna!
Prutt, piss och ankskit säger jag bara! (testa det känns bättre, iaf lite).

"talar till mig själv":Få nu inte hybris. Hela världen är inte beroende av Dig. Det är inte Ditt fel om något går snett. Du kan inte lösa all världens problem. Du kan inte ens lösa Dina närmastes problem. Du duger som Du är ändå".

Balans vet jag vad det är, nu återstår bara att skaffa sig det. Pronto! Eller så är det tvättmaskinsabstinens.
Inte ens roligt att läsa böcker just nu - och då är det K R I S! Hallå, kan någon berätta ngt dråpligt så jag får skratta lite? Jag orkar inte vältra mig i mina i-landsproblem längre. Kan någon byta ut mig? Mot en fungerande tvättmaskin kanske?

7 kommentarer:

Gagga sa...

Här har du en till som inte är att leka med just nu. Trodde jag med ålderns rätt äntligen hade kommit i övergångsåldern, så ilsk o down jag känt mig en längre tid. Nänä, världens längsta (2 mån ungefär) PMS var det. Det är inte ens fullmåne. Det ska det va när jag har mens. Halv är uslingen. Jag är ur rytmen o ur humör. Väldig tröst det här. Kom hitflaxande så kan vi yla ut i vinternatten tillsammans :) Kram!

Anonym sa...

Månen är ny, Batbut! tvättmaskiner är en världslig sak... Hopp finnes och som sagts tidigare: man måste inte alltid tycka om sej så länge andra gör det. Vad vill jag säga? Du är bra!
Kram U

Anonym sa...

Va??? Har du tappat silvertejpen??

Batbut sa...

Gagga, det är precis vad jag behöver. Sitta ute i skogen och yla! Finns det lite rödvin månne? För att hålla värmen
Ulrika, tack! Jag bara blir så trött på mig själv och de här nedåtspiralerna. Jag vill vara glad! Och positiv!
Rita, silvertejpen är på ransonering för risken finns att lagret tar slut... *s*

Lyckliga Grodan sa...

snart dags för vår.. varma vindar.. mindre tjocka kläder.. och annat trevligt..
håll ut...

... sa...

Hjälper lite kramar? Prutt, piss och ankskit är något av det bästa kraftuttryck jag läst på länge! Hurra för Battis!

Batbut sa...

Grodan, jag längtar..."snyft"
Kimmi, tackar! Visst är det bra uttryck. Och man behöver inte förbjuda barnen att använda det *S*