fredag, mars 31, 2006

Ris och ros

Svensk sjukvård, vad säger man? Var tvungen att göra en extrakoll igår eftersom mina värden fick frispel och körde värsta partyt. För ett blodprov och en röntgen satt jag totalt 7 timmar i väntrummet, så nu är jag uppdaterad på Hemmets Veckotidning! Snacka om improduktiv tid. Och i mitt fall, debiterbar tid.....

Såklart var allt helt under kontroll, lite smärre justeringar bara och så kunde jag åka hem igen. Kan väl säga att det kändes totalt onödigt.

Alldeles nyss ringer telefonen. Det är gårdagens läkare. Hjärtat åker upp i halsgropen. "Fasiken nu har de hittat något skit när de detaljstuderade röntgenbilderna" tänker jag.

Icke sa Nicke. Doktorn ville bara veta hur jag mådde idag! Och önska mig trevlig helg!

Jag är fortfarande chockad *s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va?!?! Finns det såna läkare fortfarande?? *hakan i golvet* Jag trodde de var utrotade ;o)

TÄnkte på migränmedicinen igen. Orsaken till att man inte ska äta acetylsalicylsyra (jag har pluggat kemi & bilogi, därför kan jag stava till det *lol*) tillsammans med din medicin är nog för att blödningsrisken ökar. Och då borde det vara detsamma med Pronaxenet (som dock inte innehåller acetyl-mojset) Men då funderade jag på om du ändå inte skulle kunna ta typ pronaxen ändå mot värken, eftersom det bara gäller, förhoppningsvis, en dag. Och istället kanske kunna hoppa över Waranet. Bara en idé.

Fråga läkaren nästa gång vet ja'. Det kanske går att ordna.

Batbut sa...

Visst är det häftigt när man stöter på en sådan läkare! Ska kolla upp det med läkaren, bra tips. Tycker acetyl mojset var ett bra alternativt ord. Det ska jag börja med *S*