torsdag, april 06, 2006

Bitchiga Batbut

Igår genomgick jag ett eldprov. Yes, rätt gissat. IKEA! Men jag var så illa tvungen. Det behövdes toaborstar ute hos en kund och jag fick tuppjuck, för INGEN av de anställda (alla karlar) hade lyckats fixa det sedan jag var där sist. Typ 2 veckor! Och inga handdukar heller. Så hopp in i bilen och en snabb målinriktad promenad genom varuhuset. OBS att jag var på gott humör och inte stressad. Tyckte själv jag såg ut som ett litet solsken, men det var tydligen tvärfel.

Incident No 1: En tjej med barnvagn tyckte tydligen jag tittade på henne. Fräser åt mig "att om Du behöver komma förbi är det bara att säga till så flyttar jag på mig". Förvånat svarar jag att jag stod och tittade på gardiner.

Incident No 2: Vid kassan står jag och smådrömmer för mig själv i väntan på min tur. En tjej med dubbelvagn som står framför vänder sig om och säger syrligt "Eftersom Du tydligen har så otroligt bråttom får Du gå före, jag är ju mamma ledig så jag har allt i världen eller hur?" Varpå jag pafft svarar "Men jag har absolut inte bråttom, jag bara stod och filosoferade"

Incident No 3: Vid parkeringen står det ett par med barnvagn och försöker lyfta av ett bautapaket från lastvagnen, som parkerats bakom min bil. Jag ställer mig och väntar, hängandes på min vagn och skriver lite SMS. Då hör jag tjejen säga spydigt till sin man "Damen där verkar ha otroligt bråttom så det är bäst att vi släpper fram henne"

Antingen är det något fel på nyblivna småbarnsföräldar, något slags allmänt dåligt samvete, eller så får jag seriöst arbeta på mitt avslappnade ansiktsuttryck!

För övrigt anser jag att Scaniarinken ska förstöras! (som variation på Kartago). När i helsicke ska de lära sig att man inte kan börja spela hockey de sista 10 matcherna? Snart får jag väl rycka in och styra upp det hela, och då jävlar!

9 kommentarer:

Humlan sa...

Ska du ha pli på laget... se ut som om du står i kassakön på IKEA, sedan jobbar dom! Hehe...

(Fast jag undrar hur du kan se ut... får jag följa med nästa gång, jag tittar på dig när du tittar på gardiner...)

Anonym sa...

Eller så var alla kommentarerna vänligt menade och du kunde ha lett mot dem och sagt åh, vad rart!

Anonym sa...

varför inte hela sötälje... (skojar bara...)

PGW sa...

Jag är verkligen oerhört nyfiken på hur du ser ut när du tittar på gardiner och står och väntar och sånt :-)

Kvinnor med barnvagnar kan vara lite kinkiga emellanåt, men jag tror det beror mer på hur kvinnorna resonerar i vanliga fall även utan barnvagn. Eller?

Batbut sa...

Humlan, absolut. Jag ringer! Glöm inte kameran
Anonym, ösnkar det vore så, men jag svarade beskedligt att jag inte hade bråttom och fick tbx - "det såg minsann ut så" i en lite halvspydig ton
Ulrika, jag tar inte det ordet i min mun idag *S*
PGW, Du kanske oxå vill vara med på studiebesök?

Anonym sa...

tråkigt med folk som är på dåligt humör och gör välrden sur för andra på det viset.
stod i kö häromveckan på jysk och det var en äldre man med fru framför som stod och rådgjorde med hon i kassan om någonting (det fanns ingen personal i butiken) och det drog ut i ungefär 10 min, det gjorde itne mig något men jag stod och skämtade lite med min kompis ett litet internt skämt som innhåller bla en benämning angånde filmtiteln "speed". Vi var mkt skämtsamma men tydligen så tyckte gubben jag hade attitydsproblem och backade hårt in i mig och slutade inte backa liksom tryckte till mig mot väggen.. sedan fortsatte han prata med kassörskan, sen när han vände för att gå in i butiken och hämta det han ville han (nu vänd mot mig) går han in i mig hårt och på ett medvetet sätt. Jag tyckte det var väldigt otrevligt och stötande på något sätt... konstigt folk där ute.

... sa...

Hehe... Jag stog och "filosoferade i dimman" på krogen en sen afton... Tydligen hade jag "glott" på någon rabiat brud som kom flygandes med en ölflaska i näven och undrade vad i h-e jag blängde på henne för!

Jag vaknade ganska snart upp ur den dimman kan jag berätta! Det var inte helt enkelt att övertyga henne om att jag inte glott på henne heller men som tur är gick det in i skallen på henne till slut. Annars hade väl hennes flaska gått in i min skalle till sist!

Cornelia sa...

JAg tror du skulle göra underverk med laget

Vonkis sa...

Ja, det är något fel på (nyblivna) småbarnsföräldrar. I alla fall när de är på stan/i affärer med barnvagnarna.