tisdag, april 11, 2006

Konsumentupplysning

Som den kloka och eftertänksamma person jag är känner jag det som min plikt att delge er följande viktiga information. Är ni någotsånär kloka suger ni i er och tar lärdom!

- Treo skall inte sväljas hela, de skall lösas upp i vätska först.
- Avocat (ägglikör) bör inte blandas med mjölk. Smakar apa.
- 1 flaska Baileys skall inte förtäras av en person. På VIP middag.
- Bodies skall knäppas i grenen så att man vet var man har alla delar. Annars får man lätt en svans. Kan se lite knasigt ut.
- En del panorama fönster är just det. Panoramafönster. Inte entréer.
- Låt en kunnig person installera extra jack till telefon. Så slipper ni svara i telefonen när det ringer på dörren.
- Vaniljglass med vaniljsås är ingen god efterrätt.
- När Du provar korta tajta kjolar, ta av Dig byxorna helt. Att ha dem nere vid fotknölarna försämrar balanssinnet otroligt. Fast det roar iofs övriga shoppare
- Sitt inte på bagagebandet i ankomsthallen. Iaf inte med lång fladdrig blus. Den kan fastna.
- Se till att Du vet vilket lag som är vilket när Du går på lagsport. Pinsamt att jubla när fel lag gör mål. Och så kan Dina bänkgrannar bli förgrymmade.
- Ska Du prova extremt tighta kläder, undvik för liten storlek. Det är så otroligt pinsamt att behöva be personalen klippa upp kläderna. Det är även en dyr form av shopping

För övrigt kan jag meddela att Kartago står fortfarande kvar. So far.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En tips. Ta sisådär en mängd bailey och häll i kaffe. Smakar som en hel kopp bailey, mycket god!

The Female Dinousaur sa...

Förlåt, men jag dör just nu av garv!

Humlan sa...

Jaha, och där försvann lugnet från förra inlägget! :-/ Nu har jag ju skrattat så att jag har fått dagens magövningar gjorda (vilket iofs var på tiden...), nu ska jag torka (skratt)tårarna och gå och lägga mig.
God Natt!

MB sa...

Aj lav jo.......

Anonym sa...

Testade och klara antar jag? ;o)

Hur mycket gick "tight-shoppingen" på förresten?
*lol*

Batbut sa...

Jaha ja, kul att det roade er. Men jag kan säga att en del saker inte var så roliga IRL.... fast när jag ser i backspegeln så okej då. Lite kul var det