fredag, april 21, 2006

I svunnen tid

Just den här dagen för sju år sedan satt jag på balkongen. Mörkret hade fallit och stjärnorna lyste som tårar, minuterna närmade sig midnatt. Jag satt där i min ensamhet, funderade över Dig som jag bar inom mig.

Snart skulle jag få träffa Dig, bara timmar kvar. Nyfiken på att lära känna Dig. En stark liten dam, med en otrolig vilja. För Du hade bestämt Dig för att komma till oss, trots att det var omöjligt. Du hade gjort Ditt val och vi var Din familj. Snart skulle vi mötas.


Jag satt där och sa adjö till min mor, representerad av den klaraste av stjärnor. Jag kände Din närvaro när Du lade Dig till ro. Den sista sömnen i total symbios. Den sista natten när jag fick ha Dig inom mig. Den sista stunden innan Du kom.

I den stilla stunden utfäste jag löften. Att alltid älska Dig oavsett vad. Att alltid vara stolt över Dig och visa det. Att alltid finnas där för Dig och bekräfta Din person. Men också att våga släppa Dig fri, att leva Ditt eget liv. Trygg av min kärlek till Dig.

Grattis på födelsedagen mitt hjärta

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely.

Monica med yffen sa...

Hälsa den lilla damen och gratta så mycket!

Vi på Kantarellen sa...

Gratta henne från TANTEN i Nybban!

Bambi sa...

Stort grattis från oss!

Humlan sa...

Grattis till ditt stora lilltroll!
Hoppas hon är riktigt nöjd med dagen och kalaset!

... sa...

Hälsa lilla Trollungen att det finns en Loppa nere i söder som önskar så himskans mycke grattis på föslesdagen!

Bloggblad sa...

Så gulligt skrivet - såna fina tankar hann inte jag med... Jag började böla som en gris innan vi skulle iväg till BB: LIVET BLIR ALDRIG SOM FÖRR..... det var så dags att tänka på det då!
(Fast hon var mycket välkommen - tanken bara slog mig som en hammare)

Batbut sa...

Kalaset gick bra. Och jag hann med många tankar, för jag skulle bli igångsatt och hade ett datum utsatt i flera månader. Vilket både var på gott och ont. Men slutet gott, allting gott