onsdag, april 05, 2006

Humor i Trollskogen

Lilltrollet: Mamma, jag kan en rolig historia
Trollmamma: Få höra gumman
Lilltrollet: Det var två tomater som var ute och gick. Så skulle de gå över gatan. Då sa den ena "kom så går vi"
Trollmamma: Den var bra, men har Du inte glömt något?
Lilltrollet: Ja, just det. Den ena tomaten sa "kom så går vi ketchup"
Trollmamma: Just det, så var det. Fast jag tror att Du glömt en sak till
Lilltrollet: Vad då för något?
Trollmamma: Blev inte en av tomaterna överkörd?
Lilltrollet: Men mamma, det fungerar inte

Trollmamma: Jaså, varför inte det
Lilltrollet: Blir man överkörd kan man inte gå!

4 kommentarer:

Smarta Sara sa...

Detta var den första roliga historia jag lärde mig. Och fortfarande den enda jag kan förutom en riktigt grov fräckis. Dock dröjde det ända tills jag såg Pulp Fiction tills jag förstod hur kul tomatvitsen är EGENTLIGEN.

crrly sa...

Min första också! Plus gåtan Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren.

Tomathistorien är ju egentligen oöversättlig! :p

Batbut sa...

Den är söt, fast jag tycker nog att dotterns version inte var helt klockren. Men envis som synden är hon så den berättas i fel version konstant. Ingen förstår riktigt humorn i det...*S*

crrly sa...

*s* Frågan är om den kan bli sämre än det svenska "originalet"... Jag gillar din dotters bättre! :)