fredag, april 21, 2006

Dagens moralkaka!

Hur trött är inte jag på föräldrar som inte tänker längre än näsan räcker? Som alltid väljer the easy way i vareviga situation? Just det, så jäkla trött är jag på dem!

Storyn är följande: 3 tjejer i samma klass fyller 7 år samma vecka. Ergo, gemensamt kalas. Tjejerna vill bara bjuda somliga i klassen, men vi föräldrar använder vår veto rätt: alla eller ingen! Och så blir det!

Vad händer? Jo tack, alla tjejer kommer men enbart 1/3 av killarna. De övriga vill inte gå på tjejkalas! Vad då vill inte? Snälla rara mammor och pappor, varför ska vi inpränta skillnaderna i dem redan i från barnsben? Kan vi inte hjälpa dem till lite gränsöverskridande, sudda ut könsrollerna för de lär bli dem varse i framtiden ändå. Jag skulle aldrig tillåta mina döttrar säga nej med motiveringen "det är ett killkalas". Varför är tvärsom okej för?

I övrig kan jag meddela att jag trots mitt goda humör höll på att mörda på t-banan idag. Något som får mig att bli bindgalen är när det sitter en människa och smaskar tuggummi med ÖPPEN mun! Men jag sansade mig, bytte istället demonstrativt plats och lugnade ned mig. Får jag en guldstjärna då?

Nu är frågan vad jag ska göra nu?
1. Nytt kapitel i "boken"?
2. Zelda?
3. Fortsätta måla fotoramar (de måste matcha varje gång vi målar om hemma)
4. Sängen med JB och en bok?

Eller har ni något annat förslag? You tell me

4 kommentarer:

Morgondimma sa...

Några visdomsord från Butsaida kanske?

Batbut sa...

Butsaida, den räliga käringen. Hon är ju bara tyken och elak...*S*. Har Du någon bra fråga månne som Du vill jag ska sia om?

... sa...

Bok och JB låter som den bästa idén... Glöm inte att sova hörru! Fastän du är på topp så måste du ladda batterierna så du orkar hålla tempot! :-)

Kära Butsaida: Varför tror alla karlar att balsam i håret är av ondo?

Klimakteriehäxan sa...

Här har du en till som får spel av folk som låter det de har i munnen komma ut på vädring mellan varje tuggning. Blä. Du har min fulla förståelse! Tänk om man tordes säja åt dom bara... men det kan väl kosta en livet, eller i alla fall en och annan rejäl blessyr.