lördag, april 01, 2006

Vårkänslor månne?

Vem i hela helskotta har lärt mina barn att argumentera? Om jag låter likadan när jag pratar med folk så undrar jag varför ingen slagit mig på käften. Idag kan jag stolt (typ not) meddela att jag har varit Mamma Mardröm! Lugn och balanserad, my ass! Snarare låtit som Frankensteins monster när jag ryat från tårna. Hur många ord för SLUTA måste man kunna för att fostra sina barn? Det har dunkats nävar i bordet och en del svordomar har nog också halkat ur trollmors mun.

Sova en hel natt finns kvar på önskelistan. De är för attans gubbar snart 6 & 7! När börjar barn sova?
Det verkar som om det inte i deras sinnesvärld. Funderar på att åka till jourdoktorn och akut få en hormonspruta. Kanske det kan balansera det där monstret som bor i mitt bröst och vill ut!

Men lugn alla kära läsare, jag kommer inte slå mina barn. Jag kommer inte göra något mer drastiskt än att spy ur mig alla aggressioner här på nätet. Och såinfinner sig lugnet igen. Och jag återgår till att bli en någotsånär balanserad Trollmor.

Så där ja, nu känns det genast bättre! Nu ska jag gå och försöka få små troll satsa på en lugn, lång och oavbruten nattsömn. Wish me luck!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Doppa trasa i brännvin?

Anonym sa...

Sov i någon garderob där de inte kan hitta dig på natten! Nej usch det lät inte snällt :( Men jag tycker så synd om dig som inte får sova. Lycka till med nattningen!

Batbut sa...

Sandra, är det jag eller barnen som ska ha trasan?
Londongirl, funderar på att rymma ut till landet. Fast då blir det stackars stortrollet som får ta alla smällarna... fast han har å andra sidan mer balanserade hormoner *s*