onsdag, april 12, 2006

Ändrade planer

Strutsfjädrarna var slut. Och stoppa korta fjädrar i ändalykten - nej det gör jag bara inte. Så istället får påskoutfitten bli modell Påskägg.

Det är enklare att fixa. Rund på mitten är jag redan, det är bara att fylla mig med godsaker och ha färgranna kläder på mig. Ett litet sidenband rund maggen. Voila - påskägg! Och det törs jag
t o m ta kort på.

ps: Maken utryckte en viss lättnad över att slippa se mig naturelle med fjäderbikini. Jag tror han behöver vidarutveckla sin känsla för design

9 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

bah.. karlar har sällan sinne för stil.. :)
(det känns bättre nu)

Anonym sa...

Karlar har ingen sinne för degsin, håller jag med. Du, ät mycke godis och ägg i påsk! Bikini 06 kan gå upp i rök liksom "Sköna trädgårdsblommor från grunden". Glad Påsk!!!!!

Vi på Kantarellen sa...

Jag tror att det hade varit SKIT-snyggt med påfågelplymer i baken på dig. Snacka om att kunna fjädra sig.

Humlan sa...

Om du ska vara påskägg... vad passar då jag till... Strutsägg???

Din make uppskattar inte din kreativa förmåga! Han borde vara tacksam för att inte tillvaron blir enformig och förutsägbar när du är i farten!

PGW sa...

Maken kanske bara inte vill erkänna sin förtjusning och böjelse för silvertejp och fjädrar? Överraska honom!!

deeped sa...

Fylld med godsaker är du väl redan? Jag menar - din själ är ju söt och god. :)

Anonym sa...

Nej det är inte lätt att få tag i fjädrar alls i dessa dagar. Men jag önskar dig en
Glad Påsk med eller utan sidenband runt magen!

... sa...

Glad Påsk önskar jag till den bästa fladdermusen jag vet!
Käka inte för många ägg! Det kan bli farligt i dykardräkten! ;-)

Gagga sa...

Åh, jag skulle ha velat se dig fullfjädrad. Önskar dig o de dina en riktigt GLAD PÅSK!