torsdag, april 20, 2006

Salong La Petite Troll

Trollmor har varit på frisersalongen. Hos Lilltrollet. Fått en underbart skön behandling.

Lilltrollet: Och hur vill ni ha håret?
Trollmamma: Hur tycker Du?
Lilltrollet: Jag tycker det ska vara lockigt.
Trollmamma: Då tycker jag som Du
Lilltrollet: Och så tycker jag vi ska ha lite slingor också
Trollmamma: Absolut, det tycker jag också.

Lilltrollet: Jag tycker vi gör dom gråa så att dom blir röda istället
Trollmamma: Det blir nog jättefint.
Lilltrollet: Och så lockar jag lite.
Trollmamma: Låter jättefint.
Lilltrollet: Då kommer Du bli som en riktig drottning mamma!

Så nu är jag shamponerad, imaginärt slingad och lockad. Känner mig som den drottning mina barn utnämnt mig till. Drottningen av Hybris, that's me!

7 kommentarer:

Morgondimma sa...

En behandling värdig vilken drottning som helst. Salong Lilltroll måste vara väldigt exklusiv

Vi på Kantarellen sa...

En sån hybris är helt OK.

Det är värre om det skulle bli som min hybris... totalt okontrollerbar.

Batbut sa...

Morgondimma, Du får boka tid *S*
Mette, tycker Du ska gå på magkänslan! Lägg ut blonderingskartongen på Tradera *S*
Mamse, tackar. Ska jag in på Din blogg och försöka coola ned Dig? *S* Å andra sidan klär Du i Din hybris. Tror nog den är klart kontrollerad i sin okontrollerbarhet *S*

Vi på Kantarellen sa...

batbut: Jag är bäst, jag är snyggast, jag är.... BÄST..... helt enkelt JAG! :-)

Batbut sa...

I Nybro, absolut! Och så är Du bäst på att vara Mamse. Men här i Trollskogen är det Queen Hybris som gäller *s*, med eller utan silvertejp!

Bambi sa...

Låter som du återtagit ktr i Trollskogen... Klart du är drottning i Trollskogen!! Och annars såklart..! :-))

Batbut sa...

Queen of Hybris rules in the Forrest of Woods!