tisdag, april 04, 2006

Trollets tio i top

Mellantrollet: Mamma, jag tycker pappa är klokare än Dig.
Trollmamma: Jaså, varför då gumman?
Mellantrollet: Men mamma, han gör bara en sak i taget.

Trollmamma: Det har Du rätt i. Det är smart av honom.
Mellantrollet: Och så gör Du så tokiga saker mamma.
Trollmamma: Jaså, vad gör jag för tokigt då?
Mellantrollet: Jomen Du färgar håret och så.
Trollmamma: Jaså, är det tokigt?
Mellantrollet. Ja, och så lockar Du ögonfransarna

Trollmamma: Jo det gör jag, men är det tokigt?
Mellantrollet: Men mamma, det förstår Du väl.
Trollmamma: Nej inte riktigt. Förklara för mig
Mellantrollet: Men mamma, ögonfransarna växer ju inte om Du lockar dom.
Trollmamma: Nej, men jag tror inte att dom växer iaf. Men jag lockar dom för att se ser finare ut.
Mellantrollet: Men mamma, det är ju det jag menar.
Trollmamma: Vad då menar Du?
Mellantrollet: Att Du är fin ändå! Utan att locka ögonfransar och färga håret.

Trollmamma: Tycker Du det hjärtat? Du är en goding.
Mellantrollet: Mamma, jag sa att Du var fin, inte att Du var söt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

*Asgarvar* dom är för roliga dom små liven...

The Female Dinousaur sa...

Tji fick du! *asg*

Anonym sa...

Ha ha! Love 'em! ;)

Bambi sa...

Ingen risk att drabbas av hybris i trollskogen! :-))

Anonym sa...

Ögonfransar med korkskruvar..så vackert....kloktroll du har...

Batbut sa...

Maria, det var INTE roligt *s*
Biggis, Din tid kommer. Vänta bara!
Myra, vill Du låna dem?
Bambi, inte en chans. Hybrisnivån är låååååååg
Lena, hon är klok men ibland driver hon mig till vansinne *S*

crrly sa...

Hahahahaha, nä just det! Det är skillnad! ;p