lördag, april 01, 2006

Lördag hela veckan

Eller rättare sagt måndag hela veckan. Jag älskar mina troll. Jag lovar, jag gör det. Men ibland så får jag tuppjuck! Jag vill sova EN natt utan att bli störd, en endaste natt utan att första skiftet kommer klockan 23.30, följt av 2:an klockan 02.00 och 3:an klockan 04.00 för att avslutas med 4:e och 5:e som kommer i en jämn intervall mellan vargtimmen och den tidiga gryningen.

Jag lovar att jag kommer att bli en mycket trevligare, gladare och tålmodigare mamma då. Om jag sedan får ha en liten önskan till - kan inte de små trollen någon gång göra som man säger, utan att det ska diskuteras och argumenteras i evigheters evighet. Får man säga "gör som jag säger och håll tyst" till barn?

Nu ska jag ta mig en vända ut i den friska föraningen om våren och se om nerverna kan stilla sig lite.

8 kommentarer:

Humlan sa...

Jag förstår dig!

Anonym sa...

Hoppas du kommit ut en sväng, för det var riktigt uppiggande. Jag minns en lång tunnel av trötthet på den tiden när man inte fick sova en enda hel natt. Då man förlorade en del gamla vänner och så för att man inte kunde koncentrera sig på ett samtal eller ens orkade ses... Livet krymte till ett mindre sammanhang.
Kram U

Anonym sa...

...krympte...

Bloggblad sa...

Svar: Ja, du får säga så.

PGW sa...

Jaa det får man säga. Så det så.

Och trollen får ta och intensivsova ett par nätter nu, hälsa dem att en blekgrön tant har sagt det mycket strängt till dem.

Vi på Kantarellen sa...

Jag brukade hota med att riva öronen av dem. :-)

Batbut sa...

Tack Humlan. vad gör Du nästa helg? 2 troll till utlåning *asg*
Ulrika, Du menar att det finns ett hopp?
Bloggis & Marmelad - tack!
PGW, jag hotar med en veckas internat hos Dig - deal?
Mamse, jag har provat det med. Och värre! Doesn't work!

deeped sa...

Du har ännu inte mött mina barn. Där är argumentationen inte längre på normal nivå - det är internationell diplomat- och kidnappningsnivå...