söndag, april 16, 2006

Lilltrollet talar

Lilltrollet: Mamma, har Du varit liten?
Trollmamma: Klart jag har gumman.

Lilltrollet: Lika liten som jag?
Trollmamma: Visst har jag det. Alla vuxna har varit både bebisar och barn. Innan de blev vuxna.
Lilltrollet: Var Du busig när Du var liten?
Trollmamma: Ibland var jag det, och ibland inte. Jag tror alla barn är busiga ibland.

Lilltrollet: Är alla barn söta?
Trollmamma: Det är de nog. De som tycker om dem tycker det iaf. Fast jag tycker att alla barn är söta.

Lilltrollet: Var Du söt när Du var liten?
Trollmamma: Söt? Jo det var jag nog.

Lilltrollet: Slutar alla vara söta när de blir vuxna? (pang, där satt den!)
Trollmamma: Nej då gumman, fast när man är vuxen brukar man oftast säga att man är snygg eller vacker. Det är liksom samma sak fast på ett vuxet sätt.
Lilltrollet: Blir alla vuxna snygga eller vackra?
Trollmamma: Vilka svåra frågor Du kommer med gumman. Det beror ju på vilken smak man har, fast en del människor räknas kanske som vackrare än andra.

Lilltrollet: Vet Du mamma, även om Du inte är vacker tycker jag om Dig iaf. För Du är snäll. När Du inte är arg. Och så lagar Du god mat. Ibland iaf. Men Du berättar alltid bra sagor!
Trollmamma: Tack älsklingen!

Och där gick Trollmammas hybrimätare i botten.... Nästa år blir det inga påskägg! Tror nog Lilltrollet får öva lite om hon ska bli diplomat *s*

5 kommentarer:

... sa...

Hmmm...hade det varit mitt troll hade nog julklapparna oxå uteblivit!
Det är underbart med uppriktiga barn, men ibland är det nog skönast att leva i den bedrägliga ovissheten ändå....

Cornelia sa...

Men hon älskar dej - det är ju det viktigaste!

deeped sa...

*mohahaha*
Själv fick jag höra av Terrorprinsessan idag:
"Pappa, nästa gång fyller du 37"

jotackförattdupåminnermig...

PGW sa...

Som sagt, de små trollen bör tas i öronen ;-) Berätta för dem om celluliter som slår till var sig de vill eller ej ;-))

Anonym sa...

oh my..