söndag, april 09, 2006

Lindas nya lågvattenmärke

Men nu får Du väl ta och ge Dig, fru Skugge! Din krönika angående 40+ var bland de mest patetiska jag läst. I ärlighetens namn ska jag säga att jag läser inte allt Du skriver, och jag håller inte heller med Dig alla gånger. Men Du brukar oftast ha en poäng med det Du skriver och det brukar även ha en viss substans. Men det Du skrev nu verkar enkom vara grundat på Dina egna nojor.

Känner Du överhuvudtaget några 40+ kvinnor?
Vet Du hur vi ser ut och fungerar?
Vet Du vilket liv vi lever?

Om Du såg bortom Dig själv och Din egen ångest (?) så skulle Du upptäcka att livet har så otroligt mycket mer att erbjuda än det som verkar rymmas i Din sinnesvärld. Att bli 40+ innebär inget annorlunda än 30+, förutom att man har fått en hel drös med mer livserfarenheter att dra nytta av.

Den typ av kvinnor Du skriver om och är rädd för att bli har inget med ålder att göra, de finns i alla ålderskatergorier - det tar sig bara olika uttryck. Hur skulle Du vilja att vi 40 taggare var? Iklädda knälånga kjolar och nylonstrumpor, sittandes hemma med kaffekoppen virkandes till Bingolotto? Lugn vännen, det finns sådana också. Som är 20, 30, 40 osv. Trodde att Du var upplyst nog att inse att åldern inte är allenarådande för vilken livstil man har.

Tror inte det är någon större risk att Du blir den 40 taggare Du skriver om, det Du förmodligen behöver se upp för är att inte bli en förgrymd och bitter kvinna - oavsett ålder!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
nu blev jag nyfiken...

Anonym sa...

Heja Battis! 1-0 till dig!

Bloggblad sa...

Jag läser så mycket negativt om Skugges blogg att jag inte har nån lust att läsa den, men nu måste jag ju...

Bambi sa...

Ja, nu blev jag också nyfiken- måste kolla...

Anonym sa...

fel länk! här är rätt:
http://expressen.se/index.jsp?a=561296


håller fullständigt med.. tycker för övrigt hon har en väldigt inåtvänd syn och verkar bara se och bry sig om det som händer de närmsta kvm omkring henne...

Anonym sa...

Jag tror däremot att hon absolut blir precis så'n som hon föreställer sig att 40+-kvinnor är. Om hon inte har något annat att relatera till än kändisvärldens exponering av kändiskvinnor i veckotidningarna så har hon ju bara en bana att följa.

Anonym sa...

Här finns fundamentala problem som i ett tragiskt försök skall projiceras på andra. Ansvarsdelen är som en liten tvååring man tar inte det på sig själv utan det är alltid alla andras fel och brister. Poor her…

The Female Dinousaur sa...

Fru Skugge är en svår nöt att knäcka. Vem är hon egentligen? Det mesta hon klämmer ur sig görs enbart för att "chocka" och "röra om i grytan", för att hon sedan ska kunna ondgöra sig över alla upprörda röster och kasta skit på och hänga ut folk som inte tycker som hon. Gääääsp.

Anonym sa...

...hon e bara avundsjuk!

... sa...

Hon vi inte nämner namnet på borde kanske ta sig ett par glas vin själv. Tror hon skulle bli både trevligare och roligare då.

Batbut sa...

Ska nog fortsätta min bojkott...*S*

Cornelia sa...

Jag orkar inte läsa henne, det räcker med dina rescensioner.