söndag, april 23, 2006

I'm still standing

Nu så! Det ena av årets 2 stora evenemang á la Nobelfestival är avklarade. Kalas i Trollskogen är serious business. Det ska tävlas och lekas, skattkartor ska göras och trollmor ska underhålla. Däremot vägras hembakt, här är det "köpekakor" all the way. Nu har vi avklarat klasskalaset, kompiskalaset och släktkalaset. Totalt 30 barn och 18 vuxna. Bara 6 månader kvar till nästa.....

Fast vad som var otroligt skönt att märka är att jag var inte ett dugg stressad i år. Inga prestationskomplex med att fixa "bästa kalaset" ever, utan det var soft och ungarna kanonlugna. Så nu har jag hittat modellen - laid back kalas ska bli min nya melodi. Utom när jag fyller jämt förstås, då attan ska det bli baluns i storleken MAJOR! Vill ni komma? Börjar ni spara nu kan jag få en riktigt dyr present till 50 års kalaset *s*.

Nu blir det matinée i soffan. Kvällens föreställning börjar 18.30 och be there in time, för det är begränsat antal biljetter. Obs att det råder popcorn förbjud i salongen, däremot serveras revbensspjäll och potatissallad. Kvällens film är den oklippta versionen av Narnia (om det nu finns en sådan, det lätt lite spännigt att säga så).

För övrigt kan jag meddela att Kartago står kvar. Oförstört. Ska vi hjälpas åt?

ps: visst var Butsaida lite kul igår? Mer sådant tror jag. Ska nog försöka locka fram den burleska sidan i mig. Moralens väktare - se upp!

6 kommentarer:

deeped sa...

Trollmor underhåller... antar att det är trolleri med hjälp av diverse silvertejp? :)

Vi på Kantarellen sa...

Jag tror dagens out-fit var dykardräkt. Rätt?

Humlan sa...

Skönt att slippa bli uppstressad och urpressad på all energi, hoppas nya stilen håller i sig! Det var inte småkalas som har avverkats heller... hur många ska du då kalasa för när det är jämt???

Film och revbensspjäll låter som en skön avslutning på helgen.

Själv ska jag ta mig lite vatten över huvudet nu, en inpackning i håret och kanske en ansiktsmask... det är också en skön avslutning på helgen!

Mildamakter sa...

Jisses - tapperhetsmedalj till dig som fortfarande är vid gott mod efter en sån pärs...*impad* :o)

deeped sa...

Nåt för dig kära battis: The Duck Tape Club

Anonym sa...

Oh! De två äldsta har fyllt år, men vi har inte börjat planerat kalas för dom som vi tänker göra nästa helg. Äsch vi gör det i morgon:-) Just nu är det pyjamasparty mot tidigare barnakalas:-) Perfekt för då behöver jag ju inte byta om till festen.