tisdag, april 11, 2006

Ester, vi är här nu!

Jag är här nu! Pigg och allert som en liten skrutt, dock inte lika pigg som ett Alvedonkickat lilltroll. Gårdagen bjöd på stor underhållning av den lilla madamen. Ena sekunden låg hon totalt väck av 40 graders feber, en Alvedonsupp senare jazzade hon loss och vrålade "Silverland" för fulla muggar. Tror nog att det blir till att hålla koll på den damen i framtiden!

Gårdagens blogg var ingen depp, bara lite tankar som behövde hamna på pränt. Gick hela dagen igår och kände mig mysko, ända till det gick upp ett Liljeholmen - det var mammas födelsedag! Mysko det där att kroppen kan hålla sådan otrolig koll på minnen som huvudet helt har sorterat bort. men som sagt, ingen depp bara ett litet försök att vara filosofisk. Ibland är jag det, allvarlig alltså.

Nu är jag taggad så här ska deklareras! För kung och fosterland.

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Klart att man måste tänka och känna emellanåt.... annars kommer man ju inte vidare.

I alla fall inte jag.

Lyckliga Grodan sa...

kroppen är smartare än hjärnan..
gammalt grodträskordspråk..
så sant som det bara kan vara..

och verkligen.. du skriver så sant.. det är bara att hänga med.. det blir bäst så..
((( ))) :)

Humlan sa...

Du är en klok kvinna och du har en klok kropp och en klok hjärna. Kroppen och hjärnan fördelar livets händleser, så att vi ska klara av dem, orka med dem Eller få styrka av dem...

(Har du en deklarationsbacill som smittar? Då kan vi väl ta en fika så att du får smitta ner mig!)