lördag, april 29, 2006

Just so you know

Nu är vi fem i familjen igen. Vi räknar inte eventuella silverfiskar, för de är så otroligt svåra att hålla koll på. Precis när man vet vilka de är och de fått namn så flyttar de någon annanstans. Opålitliga små rackare.

Vår nya familjemedlem hämtades igår. En kaxig liten rackare så länge han (?) var hemma hos mamma, men sedan när det bar av till okända marker så kroknande han. Vi introducerade honom för den nya bostaden och då kröp han in i ett hörn där han höll sig hela kvällen.

Försökte locka fram honom med mat och godis, men icke då. En svårflirtad liten herre. Så vi gick till sängs utan att ha sagt godnatt. Men så imorse - voila! Nu attans trivs han som fisken i vattnet. Vilket han är. En fisk i vatten alltså. En liten kampfisk, som har fått namnet Hajen. Fast vi skippade dop cermonin. Verkade liksom overkill att stänka vatten på huvudet på en fisk.


ps: det är det enda allergifria alternativet som vi har lyckats ena om i Trollfamiljen. Döttrarna önskar sig både hundar, marsvin och katter men det vår bli av den konstgjorda modellen

9 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Foton.... foton... foton...

Monica med yffen sa...

De är fina, kampfiskarna.

Tröttnar ni, har vi guppyn här - ett hundratal, tror jag. Jag kan skicka över några.

Anonym sa...

det är väl otur att döpa fiskar.. lika så att sjunga före frukosten..

kanske ni ska skaffa en annan kampfisk som den kan leka med? ;)

Anonym sa...

om inte annat i en annan skål bredvid så kan de knacka på glaset år varande i någan slags fiskmorsekod

Humlan sa...

neppy; Sjunga FÖRE frukost??? Kan man det?

Vi på Kantarellen sa...

Humlan: Jo, man kan sjunga före frukost. När jag gör det tror min käre make att "hesa Fredrik" är igång.

Batbut sa...

Lugna Dig Mamse, det kommer. När jag har hittat sladden så jag kan ladda upp bilderna
Kampfiskar fick jag lära mig skall vara solo, annars tar de död på kompisarna. M a o en riktig eremit. Får väl ställa dit en spegel så det blir lite fart *s*
Och fisken är inte hederligt döpt, bara i mina tankar.
Och sjunga här hemma får jag aldrig! Vare sig före eller efter frukost. Familjen drar på stört

Anonym sa...

mamselamsen: kan en dag börja så mycket sämre (för andra) med någons hesa kraxanse på morgonen..? :) Det är någon sån där gammal skrockgrej, som att inte gå under stagar å lägga nycklar på bordet.

Anonym sa...

stegar*